تسنیم نوشت: یک کارشناس نظامی سوری با اشاره به دستاوردهای مهم ارتش سوریه در حومه حلب طی روزهای اخیر تاکید کرد نبرد سرنوشت ساز، نبرد شهر حلب خواهد بود.

سرتیپ علی مقصود کارشناس نظامی سوری درباره آخرین تحولات میدانی در نبردهای مستمر ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت ارتش سوریه به آزادسازی فرودگاه نظامی کویرس بسیار نزدیک شده است و پس از پاکسازی روستای الشیخ احمد که یک منطقه استراتژیک است، در آستانه بازپس گیری این فرودگاه نظامی قرار دارد.

این سرتیپ ارتش سوریه تاکید کرد نبرد سرنوشت ساز آتی، نبرد شهر حلب خواهد بود.

وی افزود اهمیت استراتژیک روستای الشیخ احمد که نیروهای ارتش سوریه، توانستند آن را بازپس بگیرند، در چارچوب نبردهایش علیه افراد مسلح در حومه حلب در این نهفته است که این روستا مخفیگاه و جولانگاه اساسی تروریست های داعشی قلمداد می شد و همچنین به سبب آنکه تنها حدود سه کیلومتر تا فرودگاه نظامی کویرس و دانشکده هوایی فاصله دارد، موقعیت استراتژیک دارد.

کارشناس نظامی سوری تصریح کرد حامیان فرودگاه کویرس همواره در معرض حملات خمپاره ای یا موشکی یا خودروهای بمب گذاری شده و حملات انتحاری تروریست های داعشی قرار داشتند، اما پس از موفقیت ارتش در پاکسازی و کنترل کامل چند روستا و تپه از جمله تپه النعامه و روستای النعامه و تپه السبعین که از مهمترین نقاط استراتژیک اطراف فرودگاه کویرس و دانشکده هوایی به شمار می روند، ارتش سوریه دامنه نفوذ خود را به سمت سبخه الجبول و الجبول گسترش داد و به پیشروی خود به سمت الشیخ احمد ادامه داد و تمام این تحولات به فرار تروریست های داعشی به سمت شهرک های مجاور منجر شد.

کارشناس نظامی سوری در ادامه گفت وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق گفت آزادسازی روستای الشیخ احمد به دست نیروهای ارتش سوریه، سبب شده است تا فرودگاه کویروس و نیروهای مدافع آن در آستانه خروج از محاصره ای قرار گیرند که بیش از سه سال طول کشید و همچنین سیطره ارتش و کمیته های مردمی و دفاع ملی بر منطقه را از طریق چندین روستا که مهمترین آنها روستاهای عزیزین و سمعان از سمت شرقی و بلاس و تل الزهمول از سمت جنوب غربی که جاده بین المللی در آن قرار دارد، تسهیل خواهد کرد.

وی افزود ارتش سوریه عملیات خود را با هدف شکستن محاصره شهرک های نبل و الزهراء که همچنان در محاصره تروریست ها هستند پس از سیطره بر کفرالصغیر و منطقه صنعتی تا مناطق حیان، حریتان و حندرات توسعه خواهد داد.

سرتیپ مقصود تصریح کرد دستاوردهایی که ارتش سوریه کسب کرده شامل پاکسازی بیش از 470 کیلومتر مربع در سمت مناطق عملیاتی شمال است به طوری که نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوبی و جنوب غربی شهر حلب، 270 کیلومتر مربع را پاکسازی کرده و بیش از 50 روستا و تپه را آزاد کرده اند.

وی افزود ارتش سوریه توانست طی نبردهای جاری در حلب، امنیت شاهراه اصلی و راه امدادرسانی لجستیکی و استراتژیکی از اثریا به خناصر و حلب را تامین کند که تا 10 روز پیش در محاصره گروه های تروریستی قرار داشت و تاثیرات منفی بر زندگی شهروندان و وضع معیشتی آنها در شهر حلب داشت.

این کارشناس نظامی سوری در پایان تاکید کرد ارتش سوریه توانست تهدیدها را از این جاده استراتژیک دور و امنیت آن را تضمین کند و نبرد سرنوشت ساز، نبرد شهر حلب خواهد بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =