ایرنا نوشت: همکاری های فنی و نظامی روسیه و کویت و همچنین احتمال فروش جنگنده های سوخو 35 روسی، از جمله محورهای مذاکرات سران دو کشور اعلام شده که قرار است در سوچی برگزار شود.

کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد: در سفر «شیخ جابرالصباح احمدالصباح» به شهر سوچی که تا فردا ادامه دارد، قرار است مذاکرات گسترده ای بین امیر کویت و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه انجام شود.

سفر امیر کویت به روسیه نخستین دیدار وی از این کشور در 24 سال گذشته اعلام شده است.

یک مقام سفارت کویت در روسیه از بررسی همکاری های فنی و نظامی دو کشور در جریان این مذاکرات خبر داده و همزمان خبرگزاری ریانووستی اعلام کرده ممکن است در این دیدار در باره فروش سامانه پدافند موشکی اس 300 و جنگنده نسل چهارمی سوخو 34 به کویت تصمیم گیری شود.

کاخ کرملین در باره مذاکرات سران دو کشور اعلام کرد: روابط دو جانبه و منطقه ای، همکاری های بازرگانی، بررسی مسائل و شرایط کنونی بحران خاورمیانه از دیگر محورهای دیدار سران کویت و روسیه در سوچی است.
روسیه ارتباط بیشتر با کشورهای منطقه به ویژه خلیج فارس را در عرصه های مختلف به ویژه همکاری نظامی در اولویت قرار داده است.
مقام های روسیه دیروز(دوشنبه) از برنامه این کشور برای فروش جنگنده بمب افکن های سوخو 35 به امارات متحده عربی و مذاکره با این کشور برای نهایی کردن آن خبر دادند که می تواند بیانگر تلاش مسکو برای نفوذ به بازار اختصاصی شرکت های آمریکایی و غربی در منطقه خلیج فارس باشد.
«سرگئی چمزوف» رئیس شرکت ملی «روس تک» با اشاره به حضور گسترده روسیه در نمایشگاه هوایی «ایرشو 2015» امارات، گفت: مسکو در حال مذاکره با مقامات اماراتی برای فروش جنگنده های سوخو 35 است.
این مقام روسی در جمع خبرنگاران افزود: جنگنده های سوخو 35 که در ایرشو 2015 به نمایش در آمده، پیشنهاد ما به امارات است که مذاکرات در باره آن جریان دارد.
پیشتر نیز گزارش هایی از ابراز تمایل امارات برای خرید این هواپیمای جنگی که بهبود یافته نسل قدیمی سوخو 27 است، انتشار یافته بود، هر چند این کشور هنوز موضع رسمی یا تعداد درخواستی را اعلام نکرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =