وزیر اطلاعات جزئیات شناسایی و کشف گروه‌های تروریستی که قصد اقدامات تروریستی در ایام محرم را داشتند؛ تشریح کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در نشست خبری پیش از ظهر امروز  خود به تشریح جزئیات عملیات شناسایی و دستگیری عناصر تروریستی که قصد ناامنی کشور در ایام محرم را داشتند پرداخت و گفت: در ایام محرم دشمن برای ناامنی کشور در تلاش بود و هیات‌های مذهبی از سوی گروه‌های تروریستی در مرز خطر بودند.

وی به اقدامات گروه‌های تروریستی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و سیستان و بلوچستان در ایام محرم اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۰ نفر از عوامل تروریستی ترددکننده به مقصد عراق و سوریه در مرزهای ایران شناسایی و بازداشت شدند. همچنین عوامل تروریستی صفی‌آباد دزفول تحت شناسایی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفته و در این راستا ۱۴ عامل تروریستی که ۸ نفر از آن‌ها ضاربان اصلی بودند، دستگیر شدند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: همچنین از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) ضربه سختی به تیم تروریستی تیراندازی به فرمانداری و چند پاسگاه انتظامی در شهر سوسنگرد در ۱۶ آبان ماه سال جاری وارد آمد که این افراد تحت حمایت‌های کشورهای مرتجع منطقه هستند.

اهم سخنان وي به نقل از ايلنا از اين قرار است:

** ایام محرم و صفر از مقاطعی است که گروه‌های تروریستی برای بر هم زدن برنامه‌های عزاداری سیدالشهدا جدیت بیشتری به خرج می‌دهند.

**امنیت بی‌بدیل جمهوری اسلامی دشمنان نظام را تحقیر کرده است. در جای جای کشورهای منطقه و حتی فراتر از منطقه از قبیل تونس، فرانسه، عربستان، سوریه و عراق صدای انفجار می‌رسد که در این انفجارها مردم کوچه و بازار جان خود را از دست می‌دهند که خوشبختانه با هوشیار سربازان گمنام امام زمان (عج) گروه‌های تروریستی موفق نشدند در ایران چنین اقداماتی انجام دهند.

**در یک عملیات شیطنت‌آمیز شبکه بی‌بی‌سی بیانیه‌ای از ایمن الظواهری را پخش کرد که در آن رهبر گروه تروریستی القاعده از سایر گروه‌های تروریستی خواسته بود که اسلحه را به جای کشیدن به روی یکدیگر به سمت ایران بگیرند که با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این بیانیه برای هفت، هشت ماه پیش بوده و بی‌بی‌سی برای بر هم زدن امنیت کشور این بیانیه را در آستانه ماه محرم پخش کرده است.

** این امر موجب حساسیت سربازان گمنام امام زمان(عج) شد که در این راستا کمیته عالی تکفیری با جلسات فشرده با حضور بنده و سایر مقامات وزارت اطلاعات برگزار و هشدارهای لازم به اداره کل اطلاعات استان‌های سراسر کشور داده شد تا آنها تمامی حرکات مشکوک را زیر نظر بگیرند. علی رغم تدارکات دشمن برای انجام اقدامات تروریستی، به لطف خدا و هوشیاری سربازان گمنام تمامی توطئه‌ها خنثی شد که در این راستا می‌توان به بازداشت 10 نفر از عوامل تروریستی که به مقصد عراق و سوریه در حال تردد بودند اشاره کرد.

** برخی از عناصر تروریستی در بعضی استان‌ها خودروی افراد را گرفته و صاحبان آنها را به قتل می‌رساندند که این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

**در آستانه ماه محرم دو نفر از شهروندان که در حال آماده کردن حسینیه برای عزاداری سیدالشهدا بودند توسط گروه‌های تروریستی مورد هجوم قرار گرفتند که دو نفر از آنان به شهادت و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند. عوامل این حادثه تروریستی در فاصله کوتاه شناسایی و 14 نفر دستگیر شدند که هشت نفر از آنها ضاربین اصلی بوده و به دستگاه عدالت سپرده شدند.ماموریت این گروه که به چالش کشیدن امنیت کشور بود توسط سربازان گمنام امام زمان شناسایی و دستگیر شدند.

**سربازان گمنام امام زمان در کشور اشراف اطلاعاتی داشتند و هرگونه اقدامی قبل از ختم به جنایت را زیر ذره‌بین داشتند و مانع انجام آن خواهند شد و ان‌شاالله همواره امنیت در این کشور پابرجا بماند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    63 6
    ایران هر چیزش بد باشه خدا راشکر از لحاظ امنیت خیلی عالیه..دست تمام افرادی که در زمینه امنیت کشور تلاش میکنن درد نکن و متشکریم...