۰ نفر
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰

تسنیم نوشت: با گذشت بیش از یک ماه از انتفاضه فلسطین و شهادت بیش از 70 نفر و زخمی شدن بیش از 2000 نفر در این انتفاضه، کشورهای عربی با برگزاری یک نشست به دنبال راهی برای جستجوی محافظت از فلسطینیان هستند.

به گزارش روسیا الیوم، نشست فوق العاده وزاری خارجه اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع فلسطین در حالی روز گذشته در ریاض برگزار شد که بیش از یک ماه از انتفاضه ملت فلسطین می گذرد. در این مدت دهها فلسطینی در مقابل دیدگان جهانیان به شهادت رسیده و بیش از 2000 نفر نیز زخمی شدند. از سوی دیگر صدها فلسطینی نیز که برای دفاع از سرزمین و محکومیت اقدامات اسرائیل علیه مسجد الاقصی و ملت فلسطین تظاهرات کرده اند، توسط صهیونیستها دستگیر و روانه بازداشتگاههای اسرائیل شده اند.

اعتراف دبیرکل اتحادیه عرب به دشواری صدور قطعنامه برای محافظت از فلسطینیان

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب اندکی قبل از آغاز جلسه غیر علنی نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب در ریاض به دشواری صدور قطعنامه ای برای حمایت بین المللی از فلسطینیان در مقابل ظلم اسرائیلی ها اعتراف کرد و در عین حال خواستار فشار به منظور استقرار نیروهای حافظ صلح از سوی شورای امنیت یا مجمع عمومی این سازمان برای حفاظت از فلسطینیان شد.

نشست ریاض نشستی برای چگونگی برخورد با تجاوزهای اسرائیل!

نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب که شب گذشته در ریاض پایتخت سعودی برگزار شد بنا به خواست امارات با هدف بررسی ابعاد بحران کنونی فلسطین برگزار شد. این نشست دو هفته قبل در سطح نمایندگان دائم اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد و شرکت کنندگان در آن جلسه خواستار بررسی اقدامات آینده کشورهای عربی برای مقابله با تجاوزهای شدید اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی و حمایت بین المللی از ملت فلسطین در نشست وزرای خارجه شدند.

وزیر خارجه فلسطین: اسرائیل به دنبال تغییر وضع موجود در مسجدالاقصیاست


«ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین در این نشست گفت که اسرائیل در حق فلسطینیان جنایاتی مرتکب می شود و به دنبال تغییر وضع موجود در مسجد الاقصی و یهودی سازی قدس و توسعه طلبی از طریق شهرک سازی و گسترش آن است. این اظهارات اندکی قبل از بررسی همین موضوع در حاشیه چهارمین نشست کشورهای عربی در آمریکای جنوبی در ریاض از سوی وزیر خارجه فلسطین مطرح شده است.

همزمان با نشست ریاض، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مذاکرات خود در قاهره ادامه داد و در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بر ضرورت بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه برای تضمین بازگشایی منظم گذرگاهها تاکید کرد. محمود عباس همچنین بر ایمان خود مبنی بر اینکه رسیدن به حل و فصلی عادلانه و فراگیر می تواند به جلوگیری از بحران خاورمیانه بینجامد تاکید کرد.

محمود عباس: منتظر واکنش آمریکایی ها به تجاوزهای اسرائیل هستیم

در حالی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو آنچه آن را "خشونت فلسطینی" نامید محکوم و بر اهمیت تضمین امنیت اسرائیل تاکید کرد، محمود عباس در جمع گروهی از خبرنگاران و روزنامه نگاران از وجود تماسهایی با آمریکایی ها در قاهره پایتخت مصر و امان پایتخت اردن خبر داد که اخیرا صورت گرفته است.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت که ما در انتظار پاسخ اسرائیلی ها به توقف شهرک سازی و آزادی 30 اسیر فلسطینی هستیم که قبل از قرارداد اوسلو به اسارت گرفته شده اند و اگر جواب مثبتی نبینیم به گزینه های سیاسی متعدد از جمله مشروعیت بین المللی پناه خواهیم برد و توافقات خود با اسرائیل بویژه توافقات امنیتی مان را بعد از اینکه اسرائیل همه توافقها را نقض کرده، متوقف خواهیم کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =