سپاه نیوز نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سیاست‌های ترکیه و عربستان در سوریه دفن شده است، از رصد ماهواره‌های دشمن در فضا با رادارهای سپاه خبر داد.


 سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سوختگان وصل که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امام(ره) سرچشمه نورانی برای بازیابی هویت مسلمانان و منشا استقلال و عزت مسلمانان و آزادی کشورمان بود و مقام معظم رهبری با هدایت های حکیمانه خود، مفاهیم وحی را در جهان جاری می‌کنند و راه را برای غلبه کفار بر مسلمانان مسدود کرده اند.

وی ادامه داد: حیات و عزت و آرامش و پیشرفت و منزلت همه ما مرهون شهادت‌ها و جانبازی‌های رزمندگان اسلام است.

سردار سلامی با بیان اینکه دزفول شهری است که منطق مقاومت و فرهنگ ایستادگی و شکوه روح مقاومت یک ملت را در خود پرورش داده است، گفت: سعادت مسلمانان همواره از مسیر جهاد و شهادت عبور کرده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: از گذشته تا کنون که برادران ما در شرق مدیترانه در سوریه، لبنان، بحرین، عراق و یمن در مقابل منشور ظالمان ایستاده‌اند، مقاومت نقش حیات جاودانه و طیبه را برای ما ترسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد هجرت مقدمه جهاد و کلید پویایی دنیای اسلام برای حل مشکلات است، تاکید کرد: زمان نمی‌تواند درد کهنگی را بر چهره عاشورا که نماد و اوج مقاومت است بکشاند و عاشورا نمایش جاری فرهنگ و مقاومت در اوج بود.

سردار سلامی تصریح کرد: یک صد سال است اروپا و امریکا مصیبت‌بارترین واقعه های تاریخ را بر مسلمانان وارد کرده اند و دیکتاتورها را بر کشورهای اسلامی مسلط و رژیم صهیونیستی را همچون خنجری در پهلوی اسلام وارد کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب، ایران بخشی از سیاست های منطقه ای و جهانی امریکا بود اما امام(ره) با انقلاب این روند را معکوس کرد، اظهار داشت: در دفاع مقدس، جنگ تحمیلی در سطح جهانی بر علیه ایران آغاز شد و همه دنیا به کمک صدام رفتند که آزمون بزرگی برای ایران بود.

وی ادامه داد: بر اساس معیارهای ظاهری و مادی ایران باید در همان ابتدای جنگ فرو می‌ریخت اما ملت ایران با باورهای عاشورایی ایستاد.

سردار سلامی به موقعیت ما در جنگ اشاره کرد و گفت: در حالیکه توپ‌های ما سهمیه شلیک یک گلوله در روز را داشتند، تانک‌های دشمن که تازه از مسکو آمده بودند از روی کمرشکن به سمت ما شلیک می‌کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: جنگ به ما یاد داد می‌توان در برابر همه قدرت‌های بزرگ به شرط پایمردی و مقاومت ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه در جهان امروز باید قدرتمند بود و قدرتمند عمل کرد، گفت: این درس برای تقابل راهبردی ما با نظام سلطه از دفاع مقدس است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز موشک‌های ما می‌توانند دو هزار کیلومتر در آن سوی سواحل ناوهای هواپیمابر را به قعر آب‌ها بفرستند و پهپادهای ما می‌توانند سه هزار کیلومتر آن طرف‌تر به سمت دشمن شلیک کنند و رادارهای ما می‌توانند ماهواره های دشمن را در فضا رصد کنند.

وی تصریح کرد: ما از دفاع مقدس آموختیم باید پیش رویم و از کرخه و کارون و مرزها گذشتیم و فضای تنفس دشمن را تنگ کردیم و به دشمن یاد دادیم دیگر نمی‌تواند از منابع مادی ما برای بازیابی قدرتش استفاده کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه به دشمن فهماندیم هرجا به مسلمانان ظلم کند در مقابل او می ایستیم و این را در صحنه های عمل نیز نشان دادیم، اظهار داشت: امروز هیچ نقطه ای از سرزمین‌های فلسطین اشغالی نیست که محل تقاطع آتش‌ لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها نباشد.

سردار سلامی در پایان سخنانش سیاست‌های امریکا و اروپا و ترکیه و عربستان در سوریه را دفن شده دانست و گفت: خورشید قدرت‌های بزرگ به مغرب خود نزدیک است و خورشید اسلام در آسمان خواهد درخشید و هیچ قدرتی در جهان نمیتواند جلوی این روند را بگیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476698

برچسب‌ها