تسنیم نوشت: معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور از سفر رئیس‌جمهور به ایتالیا، واتیکان و فرانسه طی هفته آینده خبر داد.

پرویز اسماعیلی اظهار داشت: رئیس جمهور با دعوت رسمی مقامات بلند پایه ایتالیا، واتیکان و فرانسه به این کشورها سفر و در نشست سران مجمع عمومی یونسکو نیز سخنرانی می کند.

وی افزود: حسن روحانی رئیس جمهور در راس هیئتی بلند پایه صبح شنبه 23 آبان ماه جاری به دعوت نخست وزیر و رئیس جمهور ایتالیا به رم سفر می‌کند.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: افزود: دکتر روحانی طی سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، ملاقات‌هایی با رئیس جمهور، نخست وزیر و سایر مقامات بلند پایه ایتالیا خواهد داشت. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر کوتاه به رم پیش بینی شده است.

وی حضور در واتیکان، دیدار و گفت‌وگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان را از دیگر برنامه های رئیس جمهوری در مرحله اول سفر فشرده خود به اروپا اعلام کرد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ادامه داد: دکتر روحانی صبح دوشنبه 25 آبان ماه و به دعوت رسمی مدیر کل یونسکو در مقر این سازمان حاضر و پس از استقبال، به عنوان میهمان ویژه و اولین سخنران در جمع سران شرکت کننده در مجمع عمومی این نهاد بین المللی که بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد است، سخنرانی خواهد داشت.

پرویز اسماعیلی گفت: رئیس جمهور در ادامه سفر خود صبح سه شنبه 26 آبان ماه و پس از استقبال رسمی از سوی رئیس جمهور فرانسه با وی دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت و پس از پایان مذاکرات با مقامات فرانسوی، پاریس را به سمت تهران ترک خواهد کرد.

وی ملاقاتهای دوجانبه و چند جانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست با صاحبان صنایع بزرگ و سرمایه گذاران را از سایر برنامه های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر 4 روزه اعلام کرد.

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور تعدادی از وزرا و مقامات بلند پایه کشورمان دکتر روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسنادی نیز برای همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.

پرویز اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد که همزمان با سفر رییس جمهوری، نشست های تخصصی و ملاقات‌هایی نیز میان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد.

45213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =