تسنیم نوشت: خبرنگار تسنیم از سوریه از اقدام گروه‌های تروریستی در جلوگیری از شرکت دانشجویان اردوگاه الیرموک در دانشگاه‌ها و عملیات قریب الوقوع ارتش در حومه الحسکه و تشدید حملات روسیه به داعش در الرقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از دمشق، گروه‌های تروریستی فعال در اردوگاه الیرموک در حومه شهر دمشق از خروج دانشجویان ساکن اردوگاه برای شرکت در کلاس‌های درس دانشگاه‌های سوریه جلوگیری کردند.

شورای عمومی آوارگان فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد هدف گروه‌های تروریستی از منع خروج دانشجویان از اردوگاه، ادامه ویرانی اردوگاه و آواره کردن ساکنان آن(که خود از سرزمین اصلی‌شان در فلسطین آواره شده‌اند) و از بین بردن  تمام عناصر حیات فلسطینی‌های مقیم سوریه است.

در این بیانیه آمده است بر اساس دستورالعمل کمیته عالی امدادرسانی و با نظارت و حمایت دستگاه‌های ذیربط، زمینه خروج 18 دانشجوی ساکن این اردوگاه برای ثبت نام خود در دانشگاه دمشق فراهم شد، تروریست‌ها همچنان از خروج دانشجویان فلسطینی ساکن اردوگاه برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های سوریه جلوگیری می‌کنند.

این بیانیه از نقش دولت سوریه و حمایت آن از فلسطینی‌ها در تمام مناطقی که حضور دارند و پشتیبانی از آنها برای کاهش رنج و مشکلاتی که گروه‌های تروریستی تکفیری برایشان ایجاد کرده اند، تقدیر کرد.

جبهه تروریستی النصره اوایل آوریل گذشته زمینه نفوذ صدها تروریست داعشی را به اردوگاه الیرموک در تلاش برای ضربه زدن به تلاش‌های دولت سوریه برای دور نگه داشتن فلسطینی‌ها از حوادث جاری فراهم کرده بود، تروریست‌های داعش و جبهه النصره همچنان به ارتکاب جنایت علیه فلسطینی‌های ساکن اردوگاه‌های مقیم سوریه و تخریب منازلشان ادامه می‌دهند.

داعشیان الرقه زیر آتش سنگین؛ عملیات قریب الوقوع ارتش در اطراف الحسکه

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه با همکاری جنگنده‌های روسی، حملات هدفمند به مخفیگاه‌ها و مواضع سرکردگان گروه تروریستی داعش را در شهر الرقه در شمال شرقی سوریه ادامه می‌دهد که این شهر مهمترین مقر داعش در داخل سوریه به شمار می‌رود و بسیاری از ناظران و تحلیلگران، این حملات را بمباران مقدماتی با هدف درهم کوبیدن زیرساخت‌های گروه تروریستی داعش و تضعیف خطوط مقدم آن در منطقه شرقی قلمداد می‌کنند.

خبرنگار تسنیم در دمشق گزارش داد جنگنده‌های سوریه و روسیه بیش از 10 بار به مواضع گروه تروریستی داعش در داخل شهر الرقه حمله کردند و مراکز سرکردگان داعش در عمق این شهر را هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن ده‌ها داعشی منجر شد.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش در پی آغاز حملات هوایی روسیه، عرصه را بر مردم الرقه تنگ کرده و مقررات منع آمد و شد علیه آنها وضع کرده است. داعشی‌ها از این وحشت دارند که ساکنان دربند در الرقه اطلاعات اماکن و مقرهای آنها در داخل شهر را در اختیار ارتش سوریه قرار دهند و به همین سبب اقدامات خود  علیه مردم الرقه را تشدید کرده‌اند.

یک منبع نظامی تاکید کرد ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه، بانک اهداف مواضع داعش در داخل الرقه را در  اختیار دارند و بر اساس طرح از پیش طراحی شده، حملات خود را ادامه می‌دهند.

همچنین منابع آگاه به خبرنگار تسنیم در سوریه گفتند ارتش سوریه و گروه‌های دفاع مردمی برای عملیات بزرگی در اطراف شهر الحسکه در شرق سوریه آماده می‌شوند که هدف از این عملیات گسترش کمربند امنیتی اطراف شهر و همچنین درهم شکستن حلقه محاصره آن از سوی داعش اعلام شده است، داعشی‌ها با هدف جلوگیری از رسیدن کمک‌های نظامی به شهر، آن را در محاصره خود قرار داده اند.

گروه تروریستی داعش برای در امان ماندن از حملات ارتش سوریه به ربودن غیرنظامیان با هدف استفاده از آنها به عنوان سپرانسانی دست می‌زند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =