۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه بلژیک دیروز یکشنبه، برای سفری سه روزی وارد تهران شد.

 تارنمای 'ست سور ست' گزارش داد: وضع امنیت منطقه خاورمیانه و توافق هسته ای ایران محورهای اصلی سفر 'دیدیه رندرس' (Didier Reynders) وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر بلژیک به ایران است.

این تارنمای فرانسوی زبان بلژیک در خبری در مورد این سفر افزود: وی پیشتر در فوریه 2014 نیز در حالی که وزارت امور خارجه دولت 'الیو دی روپو' را برعهده داشت، سه روز به جمهوری اسلامی سفر کرده بود.

ست سور ست در ادامه خبر خود نوشت: رندرس 'حسن روحانی' رئیس جمهوری که از سوی بسیاری، میانه روتر از سلف خود محسوب می شود و همچنین توافق هسته ای اخیر به نزدیک شدن روابط اروپا و ایران منجر شده است.

دو سال پس از سفر قبلی رندرز به ایران، هنوز مساله هسته ای می تواند محور گفت و گو میان مقام های دو کشور باشد، اما این بار مساله اصلی اجرای توافقی است که در 14 ژوییه 2015 (23 تیر) میان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان منعقد شده است.
بر مبنای این توافق در قبال محدود شدن برنامه هسته ای ایران، تحریم های تحمیل شده بر این کشور برداشته می شود.
مساله دیگری که در سفر وزیر امور خارجه بلژیک به تهران مورد بررسی قرار می گیرد، وضع امنیت منطقه به ویژه مبارزه با گروه تروریستی 'داعش' فعال در سوریه و عراق، است.
ایران همانند روسیه، متحد دولت 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه است که در مبارزه با داعش خواستار حمایت است.

این رسانه بلژیکی با اشاره به سفر 'پیتر دی کرم' (Pieter De Crem) وزیر تجارت خارجی بلژیک به ایران همراه با رندرس ادامه داد: در کنار مساله توافق هسته ای و امنیت منطقه ای که بطور معمول در همه دیدارهای دو جانبه با ایران مطرح می شود، در سفر رندرس به تهران، مسائل اقتصادی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ایران با 80 میلیون جمعیت، بازاری با ظرفیت قابل توجه محسوب می شود. همچنین با کاهش تحریم های اقتصادی مساله از سرگیری روابط تجاری با ایران می تواند در نظر گرفته شود.

ست سور ست با اشاره به این که امروز دوشنبه مهمترین بخش سفر وزیر امور خارجه بلژیک به ایران خواهد بود، افزود: رندرس به ترتیب با حسن روحانی رئیس جمهوری، 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه، 'علی طیب نیا' وزیر اقتصاد و دارایی ایران دیدار خواهد کرد.

وی همچنین روز سه شنبه تهران را به مقصد اصفهان ترک می کند و در این شهر نیز با فرماندار و مقامات محلی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

روزنامه بلژیکی 'لو سوآر' (Le Soir) نیز نوشت: دی کرم در حاشیه ماموریت تجاری خود در ایران که با همراهی نمایندگان حدود 20 شرکت بلژیکی صورت گرفت، برای افزایش صادرات به ایران ابراز امیدواری کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =