۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

ایسنا نوشت: رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که اگر حل بحران این اقلیم در گرو کنار رفتن وی است آماده است سمت خود را ترک کند.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، "فاضل رؤوف"، یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق که در نشست مسعود بارزانی، رئیس این اقلیم با چهره‌های سرشناس استان سلیمانیه حضور داشت، گفت که بارزانی طرحی را برای حل بحران این اقلیم در دست دارد.

وی گفت: بارزانی طی دیدار روز پنج شنبه با افراد سرشناس سلیمانیه تاکید کرد که تمام توان خود را برای حل اوضاع به کار می‌گیرد و برای تحقق این هدف خواهان برگزاری نشستی با حضور تمامی گروه‌های سیاسی خواهد شد.

وی ادامه داد: بارزانی در این دیدار گفت که رئیس پارلمان اقلیم کردستان آنطور که باید اوضاع را اداره نکرد و از تجربه کسانی که پیش از وی بوده‌اند استفاده نکرد برای همین جریان سیاسی در پارلمان تحریف شد.

به گفته رؤوف، بارزانی گفته است: برخی از طرف‌ها اوضاع را آنگونه نشان می‌دهند که گویی من دلیل تمامی مشکلات اقلیم کردستان هستم و اگر پستم را ترک کنم بحران حل می‌شود. اگر برکناری من به حل اوضاع کمک می‌کند و فرد دیگری وجود دارد که بتواند اوضاع را بهتر اداره کند من نه تنها حاضرم از سمت خود کناره گیری کنم بلکه حاضرم به این فرد کمک هم بکنم.

بارزانی گفت: اگر آن‌ها عرصه را گسترده کنند و اجازه بدهند، فضا برای اعلام تشکیل کشور کردستان مهیا می‌شود.

از زمانی که تظاهرکنندگان کرد به مقر حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی یورش بردند تنش و درگیری میان حزب اپوزیسیون تغییر و حزب بارزانی بالا گرفته است. حزب دموکرات، حزب تغییر را به ساماندهی تظاهرات متهم و وزرای این حزب و رئیس پارلمان را برکنار کرد.

تحلیلگران معتقدند که این رخدادها نتیجه بروز بحران ریاست اقلیم کردستان است. احزاب کرد پس از پایان دوره ریاست مسعود بارزانی هنوز بر سر پست ریاست اقلیم به توافق نرسیده‌اند. مسعود بارزانی همچنان اصرار دارد که در پست خود باقی بماند چراکه به عقیده وی در شرایط کنونی در سایه جنگ با داعش فرد دیگری نمی‌تواند اوضاع کشور را به خوبی اداره کند.

در همین راستا ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در دیدار با هیئتی از حزب اتحادیه میهنی کردستان بر اهمیت حل بحران این اقلیم از طریق مذاکره میان طرف‌های سیاسی تاکید کرد.

همچنین وی بر اهمیت افزایش تلاش‌های فراکسیون‌های سیاسی و شخصیت‌های ملی برای حفظ وحدت مردم عراق و تکیه بر مذاکرات برای حل اختلافات تاکید کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =