امیر قلعه نویی در تازه ترین مصاحبه خود باز هم از روزهای حضور در تمرین لورکوزن خاطره تعریف کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از اواخر دهه 70 تا امروز که سال ها می گذرد، امیر قلعه نویی حداقل در دهها مصاحبه اش از خاطرات حضور در تمرین این باشگاه آلمانی گفته است. او بارها و بارها این خاطرات را تعریف کرده و نکته اینجاست که هر بار یک خاطره جدید بازگو کرده است. او در مصاحبه امروز خود با خبرگزاری فارس هم دوباره به بازگویی خاطرات حضور در لورکوزن پرداخت و گفت: «زمانی که در آلمان حضور داشتم از کالموند (مدیرعامل سابق باشگاه بایر لورکوزن آلمان) پرسیدم چرا دستمزد داوران شما اینقدر بالا است که او گفت با یک سوت اشتباه 80 میلیون مارک آن زمان این طرف و آن طرف می‌شود. ما داوران را تامین می‌کنیم تا اشتباهاتشان را به حداقل برسانیم شما این مسئله را داشته باشید و ببینید دستمزد داوران ما نسبت به مربیان و بازیکنان چقدر متفاوت است.»
خاطرات قلعه نویی از لوکوزن مناسبتی است؛ یعنی هر بار که مناسبتی پیش می آید و یا حرکتی می بیند، سریعا به یاد خاطراتش در آلمان می افتد. مثلا این روزها که بحث درباره داوری زیاد است او چنین خاطره ای تعریف کرده است. او دو سال قبل در تمرین استقلال وقتی دید مهاجم تیمش در آوردن کلمن آب به تدارکاتچی کمک می کند، یاد یکی از همان خاطره ها افتاد و گفت: «زمانی که در تمرینات بایرلورکوزن شرکت می‌کردم شاهد چنین صحنه‌هایی بودم. یک بار در یکی از تمرینات بایرلورکوزن بازیکنان متوجه شدند که یکی از آن توپ‌ها گم شده به همین دلیل تمرین نکردند و همه بسیج شدند تا آن توپ را پیدا کنند.»


قلعه نویی برای فصل نقل و انتقالات هم همیشه خاطره از لورکوزن دارد: «ما رفته بودیم تمرین لورکوزن. آخر تمرین دیدم بازیکنان دو دسته شدند. یک دسته با اتوبوس رفتند و یک دسته با ماشین شخصی. گفتیم چرا اینطوری می کنند، گفتند آنها که با لباس شخصی رفتند فصل بعد از تیم جدا می شوند و الان رفته اند تا با لباس تیم جدیدشان عکس بگیرند!»
یا مثلا وقتی بحث درباره ورزشگاههای خالی شد، قلعه نویی سریعا یاد یکی دیگر از خاطرات سفرش افتاد: «وقتی ما در آلمان بودیم، تیم لورکوزن با بایرن بازی داشت که هواداران تیم بایرن از مونیخ آمده بودند تا تیم محبوب شان را حمایت کنند.»
یا مثلا پس از خداحافظی موقت مهدی رحمتی از تیم ملی و جنجال هایی که به راه افتاد، قلعه نویی در حمایت از دروازه بان تیمش، سریعا یک خاطره از تمرین لورکوزن تعریف کرد: «زمانی که در تمرینات لورکوزن حضور می‌یافتم آن موقع یکی از بازیکنان مطرح این تیم دچار مشکل شد و پس از اعتراضی که به مربی کرد تمرین را ترک کرد. روز بعدش دیدم که او در تمرینات حاضر شده است. آن زمان هر پنجشنبه پیش کریستوف دام می‌رفتم و با او صحبت می‌کردم. آن روز اولین سوالم در مورد همین مسئله بود. ایشان به من نکته مهمی را گفتند او اعلام کرد در آن شرایط بهتر بود آن بازیکن تمرین را ترک کند تا اتفاقات بدتری نیفتد. بعد از اینکه لحظاتی گذشت در رختکن با او صحبت داشتم و او از کار خودش پشیمان بود و عذرخواهی کرد.»
البته اینها تنها خاطره های قلعه نویی از تمرین لورکوزن نیستند و با یک سرچ کوچک می توانید خاطرات بسیار زیادی را از روزهای حضور این مربی در آلمان پیدا کند. قلعه نویی در این سال ها قه قدری درباره لورکوزن صحبت کرده که گاهی برای رسانه ها هم این معما بوده و حتی بعضی از چهره های فوتبالی این موضوع را سوژه کرده اند. زمانی که قلعه نویی به تمرین لورکوزن رفت، علی موسوی در این تیم بازی می کرد. این بازیکن سابق آبی ها در یکی از مصاحبه هایش با خبرگزاری خبرآنلاین در این باره گفت: «زمانی که من به تیم رفتم، آقای قلعه نویی آمد ولی از بقیه اش دیگر خبر ندارم. البته آن موقع کلاس های مربیگری در باشگاه برگزار می شد اما این کلاس ها فقط به زبان آلمانی بودند، حتی کلاس انگلیسی هم برگزار نمی کردند تا چه برسد به کلاس فارسی!»

 

 

 


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =