۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵

ایرنا نوشت: ملا«محمد عبدالرسول» رهبر گروه انشعابی طالبان در شهرستان «شیندند» هرات ظاهر شد و خود را رهبر جدید طالبان معرفی کرد.

خبرگزاری «جمهور» افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که ملا محمد رسول در منطقه «زیرکوه» در شهرستان شیندند هرات در جمع افراد خود حضور یافت و فرماندهان ناراضی طالبان نیز به وی اعلام وفاداری کردند.

محمد یعقوب فرزند ملاعمر، عبدالمنان نیازی، قیوم ذاکر، سیدطیب آغا، حسن رحمانی و منصور دادالله از فرماندهان مخالف «اختر محمد منصور» هستند که ملا محمد عبدالرسول را به عنوان رهبر جدید طالبان برگزیده اند.

«اختر محمدمنصور» نیز پس از مرگ ملا عمر خود را رهبر طالبان معرفی کرده بود.

عبدالمنان نیازی که به عنوان معاون رهبر جدید گروه طالبان انتخاب شده است به رسانه های افغانستان گفته است که اختر منصور قاتل ملاعمر بوده و در 10 سال گذشته به گروه طالبان خیانت کرده است.

وی، اختر منصور را به غصب رهبری طالبان متهم کرده و گفته است که در صورت خروج نظامیان خارجی از افغانستان، این گروه آماده انجام گفت و گوهای صلح با دولت کشور است.
گفت و گوهای شورای عالی صلح افغانستان و گروه طالبان حدود سه ماه قبل پس از انتشار خبر مرگ ملا عمر پس از برگزاری دور نخست آن، متوقف شد.
خبرگزاری جمهور نوشت: ملامحمد عبدالرسول شبکه القاعده و داعش را برادر خطاب کرده و گفته است که به آنان اجازه فعالیت در افغانستان را نخواهند داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =