ایرنا نوشت: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه ای که روز یکشنبه در رسانه ها انعکاس یافت، اعلام کرد: چنانچه واشنگتن نیروهای محلی توانمندی به عنوان شرکایش در جنگ با گروه داعش بیابد، آنگاه ممکن است نیروهای آمریکایی بیشتری 'به طور قطع' در سوریه مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این اظهارات کارتر در شبکه خبری ای بی سی حدود یک هفته پس از آن ایراد شد که کاخ سفید استقرار یک گروه کمتر از پنجاه نفره از پرسنل عملیات ویژه را در شمال این کشور ویران شده از جنگ، در تلاش برای تقویت نیروهای در حال جنگ با داعش رسانه ای کرد.
کارتر در این مصاحبه که در عرشه ناو هواپیمابر یواس اس تئودور روزولت در دریای جنوبی چین ضبط شد، گفت: برای داشتن ابزار پیروزی، باید نیروهایی از مشارکت نیروهای محلی برخوردار شد که بتوانند پس از کمک به آنها در رسیدن به صلح و آرامش، حافظ این صلح باشند.
وی در 'برنامه خبری ' این هفته شبکه تلویزیونی آمریکا گفت: اکنون سخت است تا بتوان در عراق و سوریه چنین نیروهایی یافت.
کارتر افزود: اگر ما نیروهای مضاعفی پیدا کنیم که مایل به نبرد با داعش باشند و این نیروها توانمند و با انگیزه باشند، ما کار بیشتری انجام خواهیم داد؛ رییس جمهوری (اوباما) تلویحاً برای کار بیشتر ابراز تمایل کرده است؛ من قطعاً آماده ام پیشنهاد کنم که وی کار بیشتری انجام دهد اما به نیروهای محلی توانمند نیاز است و این امر کلید یک پیروزی پایدار است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا منظور وی احتمال حضور نیروهای آمریکایی روی زمین است یا نه، گفت: «قطعاً».
مجوز اوباما برای نخستین استقرار پایدار نیروهای آمریکا در سوریه بر خلاف امتناع بلند مدت از پا گذاشتن نیروهای آمریکایی در این کشور تخریب شده از جنگ صورت گرفت که در آن بیش از 250 هزار نفر از ماه مارس 2011 کشته شدند.
در حالی که گمان می رود جنگجویان آمریکایی پیش از این مأموریت های مخفی در سوریه انجام داده باشند، آنها به طور مداوم در این کشور مستقر نشدند.
وزیر دفاع آمریکا گفت: این بخشی از یک استراتژی کلی است؛ ما باید داعش را شکست دهیم؛ ما داعش را شکست خواهیم داد؛ قلب داعش، عراق و سوریه است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =