در مراسم تودیع و معارفه سخنگوی وزارت امور خارجه، افخم جای خود را به جابری انصاری داد

مراسم تودیع و معارفه سخنگویان وزارت امور خارجه کشورمان، با حضور محمد جواد ظریف، معاونان، مدیران ارشد و جمعی از همکاران وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین وزیر امور خارجه کشورمان در این مراسم ضمن تشکر از مرضیه افخم، سخنگوی پیشین وزارت خارجه، از تلاش های وی در دورانی که سیاست خارجی و فعالیت وزارت خارجه مورد توجه ویژه افکار عمومی کشور و رسانه ها بود تمجید کرده و تلاش های وی را بسیار دشوار و طاقت فرسا توصیف کرد.

محمد جواد ظریف با اشاره به مسؤولیت جدید افخم به عنوان نخستین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد وی طی بیش از دو سال در مقام سخنگویی وزارت امور خارجه، سابقه خوبی از خود برای مدیریت بانوان کشور برجای گذاشته و با متانت، شجاعت و درایت توانست این مسؤولیت را به خوبی ایفا کند.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به اهمیت ویژه دیپلماسی رسانه ای و عمومی به عنوان یک حرفه، هنر و علم، افکار عمومی را عنصر مهم قدرت در جهان امروز خواند و هنر دیپلمات را اینطور برشمرد که ضمن احترام به خواست مردم، بتواند مسائل ملی را فراتر از هیجانات روزمره اداره کند.

ظریف ضمن اشاره به موفقیت نخستین بانوی سخنگوی وزارت امور خارجه در این عرصه، جانشین وی را دیپلماتی ارزشی، باسابقه، اهل فکر، توانمند و با قدرت تحلیل و بیان توصیف کرده و ابراز امیدواری کرد در مسؤولیت جدید و وظیفه خطیر سخنگویی در دورانی که سیاست خارجی شرایط دشوار و در عین حال پرفرصتی را طی می کند، مانند گذشته موفق عمل کند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین تأکید کرد رسانه های کشور، که متعهد به ایران و انقلاب هستند می توانند یک همکار بسیار خوب برای وزارت خارجه، سخنگو و حوزه دیپلماسی عمومی و رسانه ای باشند و با رعایت مصالح کشور، ضمن نقد سازنده، منصفانه و مشفقانه، به اهداف و پیشبرد سیاست خارجی کمک کنند.

در ادامه این مراسم، مرضیه افخم با اشاره به اهمیت دیپلماسی عمومی و رسانه ای جهت پیشبرد اهداف سیاست خارجی در دوره پسابرجام، این عرصه را نیازمند تلاش بی شائبه و ابتکار خوانده و ضمن تشکر از وزیر امور خارجه و دیگر همکاران و اصحاب رسانه، برای سخنگوی جدید که انتخاب وی را به موقع و هوشمندانه توصیف کرد، آرزوی موفقیت کرد.

حسین جابری انصاری، سخنگوی جدید وزارت خارجه کشورمان هم ضمن تشکر از تمام سخنگویان پیشین وزارت خارجه به ویژه مرضیه افخم و با اشاره به این مسؤولیت سنگین در این دوران خاص از سیاست خارجی ج.ا.ایران، تأکید کرد این مسؤولیت، مسؤولیت یک فرد یا سازمان نیست و مجموعه ای از نهادهای دولتی و مدنی در تعاملی چندجانبه باید برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی از این مسیر همکاری کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =