وزیر خارجه مصر در واکنش به تصمیمات اخیر انگلیس در خصوص تعلیق پروازها به مصر همزمان با سفر عبدالفتاح السیسی به لندن تاکید کرد که انگلیس تمامی پروتکل ها و کنوانسیون های بین المللی را زیر پا گذاشته است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه الشروق، سامح شکری طی مصاحبه ای که از رادیو «آن تی وی» پخش شد، گفت که مصر هیچ همکاری مناسبی برای مقابله با تروریسم مشاهده نکرده است در حالیکه قاهره طی دوره گذشته بارها بر ضرورت مقابله با تروریسم در منطقه تاکید کرده است.

وی افزود: تصمیم انگلیس برای تعلیق پروازها به مصر و خارج کردن اتباع خود از شرم الشیخ آن هم در زمانیکه عبدالفتاح السیسی در لندن بسر می برد، نقض تمامی پروتکل ها و کنوانسیون های بین المللی است.

شکری تصریح کرد که انتظار داشت طرف انگلیسی با بحران سقوط هواپیمای روسی در سینا تعامل بهتری داشته باشد و درست نبود که برخی اطلاعات غلط در زمان حضور رئیس جمهور مصر در لندن، اعلام شود.

وی در ادامه بر عمق روابط مصر و روسیه و شراکت موجود بین آنها و همکاری برای تحقیق درباره جزئیات و علت سقوط هواپیمای روسی در سینا تاکید کرد.

یک هواپیمای مسافربری روسی با 224 سرنشین دو هفته پیش پس از برخاستن از فرودگاه شرم الشیخ و گذشت 23 دقیقه از پرواز این هواپیما در صحرای سینا سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

سرویس اطلاعاتی انگلیس اعلام کرده است که یک گروه مرتبط با گروه تروریستی داعش در سینا بمبی را در داخل هواپیما کار گذاشته است که باعث وقوع انفجار و سقوط این هواپیما شده است و این در حالی است که مصر تاکید دارد هیچ دلیلی مبنی بر اینکه انفجار باعث سقوط هواپیما شده است، وجود ندارد.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا دستور تعلیق پرواز هواپیماهای این کشور به مصر را صادر کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در گزارشی نوشت که دولت عبدالفتاح السیسی که اخیرا به تحقق وعده های خود برای برقراری ثبات و جنگ علیه گروه های افراطی افتخار می کرد، اکنون آشکارا با اهانت بین المللی مواجه شده است.

به نوشته این روزنامه، تصمیم انگلیس برای خارج کردن اتباع خود از شرم الشیخ بدترین استقبال لندن از السیسی و ضربه به ابهت رئیس جمهور مصر بود.

بر اساس این گزارش، اعلام تصمیم انگلیس برای خارج کردن اتباع خود از مصر همزمان با ورود السیسی به لندن، بدترین زمان ممکن بود و حتی السیسی نیز تصور نمی کرد که تا این حد از وی استقبال بدی بعمل آورند.

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =