روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد مراجع دینی در نجف از عملکرد دولت حیدر العبادی ناراضی هستند و آیت الله سیستانی او را به حضور نپذیرفته است.

واحد مرکزی خبر نوشت: پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت یک روز بعد از اتهامات مرجعیت عالی دینی در نجف به پارلمان عراق درباره دور زدن اصلاحاتی که حیدر العبادی نخست وزیر این کشور مطرح کرده است، حیدر العبادی تلاش کرد از این رویکرد برای جلب حمایت مراجع نجف بهره برداری کند اما تلاش او بعد از اینکه آیت الله سیستانی او را به حضور نپذیرفت، با شکست مواجه شد. همچنین بعد از اینکه با سه نفر از مراجع نجف (محمد سعید الحکیم، اسحاق الفیاض و بشیر النجفی) دیدار کرد به آنچه می خواست، دست نیافت. 
در این زمینه حیدر الغرابی استاد حوزه علمیه و یکی از روحانیون شیعه عراق به الشرق الاوسط گفت در محافل مراجع دینی در نجف از عملکرد دولت حیدر العبادی نارضایتی وجود دارد. 
وی افزود اگر چراغ سبز (آیت الله سیستانی) نبود دیدار سه نفر از مراجع نجف با حیدر العبادی انجام نمی شد اما این به خاطر حمایت از نخست وزیر نبود بلکه به خاطر این بود که به سخنان او گوش کنند. 
الشرق الاوسط افزود اما حیدر العبادی حمایت مقتدی صدر رهبر جریان صدر را در دیداری که دیروز بین دو طرف در شهر نجف صورت گرفت، به دست آورد. 
حیدر العبادی در کنفرانس خبری مشترک با مقتدی صدر گفت عراق به همکاری همه برای مبارزه با گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش نیاز دارد. وی برای مقابله با خطر داعش و بحران مالی و اقتصادی، همه را به تلاش مشترک و وحدت و یکپارچگی فراخواند. 
مقتدی صدر نیز با اشاره به دیدار خود با حیدر العبادی، گفت این دیدار ثمربخش و مفید بود و اصلاحات زیادی در همه زمینه های امنیتی و سیاسی رخ داده است. 
308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =