۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴

تسنیم نوشت: رسانه‌های خبری اعلام کردند که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس طی هفته جاری شدیدترین هشدار خود در خصوص حمایت از طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را مطرح خواهد کرد.

به گزارش رویترز، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس احتمالا به رهبران اروپایی هشدار خواهد داد که اگر از درخواست های مورد نظر لندن برای اجرای اصلاحات در اتحادیه اروپا موافقت نکنند، وی نیز از طرح خروج انگلیس از این اتحادیه حمایت خواهد کرد.

کامرون قصد دارد با ارسال نامه‌ای به دونالد تاسک رئیس شورای اروپا، درخواست‌های اصلی انگلیس را برای مذاکره مجدد بر سر عضویت در اتحادیه اروپا مطرح کند. این نامه قرار است روز سه شنبه منتشر شود.

نخست وزیر انگلیس همچنین روز سه شنبه قصد دارد در سخنانی تاکید کند که اگر توافقی با رهبران اروپایی برای اصلاحات در اتحادیه اروپا حاصل نشود، وی نیز از طرح خروج انگلیس از این اتحادیه حمایت خواهد کرد.

دیوید کامرون قول داده است تا در صورت عدم توافق با رهبران اروپایی بر سر اصلاحات اتحادیه اروپا، همه پرسی عضویت در این اتحادیه را تا پایان سال 2017 میلادی برگزار کند.

بر اساس گزارش رسانه های خبری، کامرون در سخنان خود خواهد گفت: اگر نتوانیم به توافقی دست یابیم، و اگر اگر کسی به نگرانی های انگلیس گوش ندهد، آنگاه بار دیگر در این باره فکر خواهیم کرد که آیا این اتحادیه اروپا برای ما مناسب است یا نه.

کامرون به خاطر اینکه جزییات مربوط به درخواست های خود را اعلام نکرده است، با انتقادات زیاد داخلی و خارجی روبرو شده است. در حالی که قرار است نشست رهبران اروپایی ماه آینده برگزار شود، کامرون تصمیم گرفته است تا روند رایزنی های خود با رهبران اروپایی را تسریع کند.

رسانه های خبری اعلام کردند: نامه کامرون به تاسک احتمالا شامل مواردی از جمله ممنوعیت پرداخت مزایای کار به مهاجران به اتحادیه اروپا به مدت 4 سال و اعطای قدرت بیشتر به دولتهای اروپایی برای مخالفت با قوانین اتحادیه اروپا خواهد بود.

انگلیس در سال 1973 میلادی به اتحادیه اروپا پیوسته است. کامرون بارها تاکید کرده است که دستیابی به توافق هم به نفع اتحادیه اروپا و هم به نفع انگلیس خواهد بود.

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =