۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

تسنیم نوشت: روزنامه هندی نوشت که جنگجویان گروه «مجاهدین هند» مستقر در پاکستان، توسط سازمان اطلاعات ارتش این کشور برای انجام طرح‌های خرابکارانه و حمله به مکان‌های مقدس هند استخدام شده‌اند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اکونومیک تایمز» هند، منابع اطلاعاتی اعلام کردند که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌.اس‌.آی) تروریست‌های متعلق به «مجاهدین هند» را جذب کرده است تا  ضمن هراس‌افکنی به مکان‌های مقدس هندی‌ها برای ایجاد تنش‌های فرقه‌ای حمله کند.

این منبع افزود که جذب این تروریست‌ها ممکن است در مناطق مرزی پنجاب، جامو و کشمیر انجام شده باشد.

بر اساس گفته این منبع اطلاعاتی، ارگان‌های امنیتی این مناطق به حالت آماده باش درآمدند و به آنها توصیه شده تا اقدامات پیشگیرانه را در مکان‌های مذهبی در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: تروریست‌های متعلق به «مجاهدین هند» که در پاکستان مستقر هستند، توسط سازمان آی‌.اس‌.آی برای انجام طرح‌های خرابکارانه استخدام شده‌اند.

ماه گذشته پس از گزارش‌هایی مبنی بر ورود 5 تروریست پاکستانی به هند، تمام مناطق به حالت آماده باش درآمدند تا از حملات احتمالی جلوگیری کنند.

چندی قبل نیز، رسانه‌های هندی گزارش دادند که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی اس آی) اعضای گروه‌های تروریستی «لشکر طیبه»، «جیش محمد» و «حزب المجاهدین» از گروه‌های تروریستی سلفی مذهب را به همراه شبه‌‎نظامیان سیک و «نیروی زنده باد خالصتان» برای حمله احتمالی به دهلی‌نو، پنجاب و جامو کشمیر هند بسیج کرده است.

یک مقام اطلاعاتی هند گفت: برخی از مقامات بلند رتبه آی‌.اس‌.آی پاکستان به تازگی با این ترویست‌ها در پاکستان ملاقات کرده و بودجه‌هایی را برای انجام حملات احتمالی در نظر گرفته‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =