ابهام ادامه دار درباره سقوط هواپیما روسیه در مصر/ آیا عامل قطعی سقوط بمب است؟

با وجود گذشت یک هفته از سقوط هواپیمای روسی در مصر، هنوز دلیل این سقوط مشخص نشده. تیم های بررسی می گویند هواپیما هیچ مشکل فنی نداشته و در 24 دقیقه اول همه چیز در کابین هواپیما عادی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پس از سقوط هواپیما روسیه در مصر، در اوایل هفته پیش که مرگ 224 سرنشین آن را در پی داشت، مسئولان انگلیسی و آمریکایی احتمال اینکه بمب عامل سقوط این هواپیما در صحرا سینا باشد را بالا می دانند، البته این ادعا را مصری ها رد کرده اند.

مسئولان هوایی مصر گفته اند به زودی در یک کنفرانس خبری در رابطه با نظریه های مختلف درباره علت این حادثه صحبت می‌کنند.

اروپایی‌ها می گویند طبق بررسی‌هایشان از مکالمات درون کابین هواپیما، این حادثه یک اتفاقی نبوده است.

آنها گفته اند ضبط صدای کابین پرواز 9268 هواپیمایی متروجت نشان می دهد که انفجار هواپیما به دلیل نقص فنی نبود. در طول 24 دقیقه اول همه چیز عادی بوده، بعد به شکل ناگهانی یک خاموشی به وجود می آید و هیچ صدایی از داخل کابین نمی آید. به گزارش کانال ۲ فرانسه این محققان را قانع می کند که یک بمب در هواپیما بوده است.

نظریه بمب

زمانی که انگلیس پرواز هایش را از شرم الشیخ به انگلیس به علت مشکلات امنیتی ممنوع کرد، نظریه بمب مطرح شد. البته همزمان با سخنان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که بمب گذاری را به عنوان یک احتمال بیان کردند. کامرون گفت که احتمال اینکه بمب عامل سقوط باشد بیش از آن است که بمب عامل سقوط نباشد. اوباما هم گفت قطعا انفجار بمب می تواند دلیل سقوط هواپیما باشد.

دیروز بی بی سی گزارش داد که مقامات اطلاعاتی بریتانیا فهمیده اند که هواپیما به علت بمبی که یکی از کارکنان فرودگاه در آن قرار داده منفجر شده است. این اطلاعات از ارتباطات رهگیری شده شبه نظامیان صحرا سینا بدست آمده است.

مصری ها به علت نگرانیشان در گردشگری، می گویند بمب عامل سقوط نبوده است.

گفتنی است رسانه های انگلیسی گزارش داده اند که در مردادماه موشکی نزدیک بود به یک هواپیما مسافربری انگلیس که به سمت شرم الشیخ می رفت برخورد کند، اما این هواپیما توانست فرار کند. به گزارش گاردین این هواپیما از هواپیمایی «تامسون» بوده است و 189 سرنشین داشته است. گفته شده موشک از فاصله ۳۰۰ متری هواپیما رد شده است. یک سخنگوی دولت انگلیس این خبر را تایید کرد.

منبع: سی ان ان / 7 نوامبر 2015

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =