واحد مرکزی خبر نوشت: مقامات ترکیه آمادگی خود را برای اجرای عملیات نظامی ضد گروه تکفیری تروریستی داعش اعلام کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی ، پس از آنکه روسیه اعلام کرد سامانه دفاع هوایی به سوریه ارسال خواهد کرد فرانسه نیز تصمیم گرفته است ناو هواپیمابر به دریای مدیترانه ارسال کند تا عملیات خود را در سوریه افزایش دهد.
از سوی دیگر آمریکا نیز اعلام کرده است ارسال تجهیزات نظامی برای گروههای مسلح سوری وابسته به این کشور را افزایش خواهد داد .
مریم مختاری خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در گزارشی گفت: آسمان سوریه در معرض جولان جنگنده های مختلف است اما می توان گفت تجاوزی که به حاکمیت این کشور صورت گرفته است نه تنها از آسمان بلکه از دریا و زمین نیز این کشور را تهدید می کند، زیرا کشورهایی که در جنگ سوریه به طور مستقیم وارد شده اند به بهانه مشارکت در جنگ با گروه داعش تجهیزات نظامی و نیروهای خود را در این کشور افزایش داده اند.
پس از اینکه روسیه ناوگان هوایی خود را در سوریه استحکام بخشید و به تقویت سامانه موشکی دفاع هوایی منجر شد فرانسه تصمیم گرفته است ناو هواپیمابر شارل دوگل خود را نیز به دریای مدیترانه اعزام کند تا این کشور نیز در مبارزه با داعش مشارکت داشته باشد.
این در حالی است که دولت آمریکا به ریاست باراک اوباما از افزایش ارسال تجهیزات نظامی خود برای گروههای مسلح دموکرات سوری (شورشیان) خبر داد .
از سوی دیگر موضع ترکیه نیز در این میان قابل ملاحظه است، زیرا در مناطق مرزی واقع بین ترکیه و سوریه، کردها توانستند همانند گروه داعش این مناطق مرزی را به تصرف خود درآوردند، اما آنکارا سیاستهای خود را تغییر داده است و هم اکنون داعش را به منزله خطری برای امنیت خود به شمار می آورد. این مسئله باعث شده است که مقامات ترکیه اعلام کنند آمادگی دارند حمله نظامی علیه داعش در خاک سوریه به اجرا درآورند .
درگیریها در خاک سوریه همچنان ادامه دارد. این درگیریها بین مخالفان سوری و ارتش سوریه است که با جنگنده های روسی حمایت می شود. این درگیریها به رغم اینکه برای هیچ جریانی نتیجه ای ندارد اما از اهمیت راهبردی برخوردار است، بنابراین سوریه به مادر جنگها تبدیل شده است و با توجه به تغییراتی در ژئوپلیتیک جنگ و تعدد شرکت کنندگان در این جنگ، سرنوشت این جنگ نامشخص است زیرا هوا، زمین و دریای سوریه در معرض عملیات نظامی است.

261 308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 001 IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    17 50
    زنده باد ترکیه... می دونم سانسور می کنی خبری جون ...
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    3 8
    ترکیه پدرخوانده داعش است.
  • حقيقت IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    3 8
    بابادروغه كسي به دست پرورده خودش حمله نميكنه ازاين طريق ميخواد به نيروهاي دولتي ضربه بزنه