انتشار این کاریکاتورها در شارلی ابدو که نوعی توهین به قربانیان هواپیماهای سقوط کرده روسیه در صحرای سینا و سودان است کاخ کرملین را به شدت عصبانی کرده است.

به گزارش ایرنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد: نتوانستیم در سابقه کاری این نشریه کاریکاتوری در مورد کارکنان کشته شده شارلی ابدو در عملیات تروریستی پیدا کنیم و اگر واقعا چنین تصاویری هم منتشر شده است، طبق سنت موجود در روسیه توهین به مقدسات و کفر محسوب می شود.
تاکید پسکوف می تواند اشاره ای به کشته 10 کارمند نشریه شارلی ابدو و دو مامور پلیس در دی ماه سال گذشته در جریان حمله دو مرد مسلح به دفتر این نشریه در اعتراض به چاپ یک کاریکاتور ضد اسلامی باشد.
پسکوف اظهار کرد: کاریکاتورهای توهین آمیز انتشار یافته به هیچ وجه با دموکراسی و آزادی بیان همخوان نیست و توهین به مقدسات و کفر محسوب می شود.
امروز صبح نیز دومای روسیه وزارت خارجه این کشور اقدام نشریه شارلی ابدو در دستمایه قرار دادن واقعه سقوط هواپیمای ایرباس 321 در شمال جزیره سینا در مصر که شنبه گذشته رخ داد و 224 شهروند روسیه در آن کشته شدند، محکوم کردند.
شارلی ابدو در شرح کاریکاتور اول که اجساد در حال پرواز و قطعات هواپیما روی سر تروریست ها دیده می شود، نوشته شده است: نیروی هوایی روسیه به بمباران های خود شدت بخشیده است.
در کاریکاتور دوم نیز جمجمه ای بین قطعات هواپیما و اجساد به تصویر کشیده شده که درباره خطر پرواز با شرکت های هوایی ارزان قیمت روسیه صحبت و تاکید می کند که بهتر بود با «Air cocaine» پرواز می کردید که اشاره ای به جنجال مربوط به اتهام مربوط به «نیکولا سارکوزی» رییس جمهوری سابق فرانسه در باره قاچاق کوکائین است.
در مطلب توهین آمیز شارلی ابدو با زبان طنز هم نوشته شده است: داعشی ها هواپیمای روسی را سرنگون کردند، زیرا یگانه روش به دست آوردن 224 غذای رایگان بود.
شارلی ابدو بیشترین سابقه را در ترسیم کاریکاتورهای توهین آمیز علیه ادیان توحیدی بویژه اسلامی و همچنین عقاید و باورهای ملت های آسیایی و آفریقایی بین نشریه های کاریکاتوری غربی دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =