۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰
چه کسی پایتخت داعش را فتح می‌کند؟

روزنامه روسی نزاویسیمایا در تحلیلی این پرسش را مطرح کرده است که بالاخره کدام کشور موفق می شود، پایتخت داعش را ساقط کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه نزاویسیمایا گازتا در تحلیلی بعد از انعکاس گزارشهای رسمی وزارت دفاع روسیه درباره جریان عملیات در سوریه خاطرمی نویسد: تنها بعد از مذاکرات وین که اواخر هفته گذشته برگزار شد، مواضع روسیه و آمریکا تا حدودی هماهنگ شده و طرف آمریکایی بیش از این حل و فصل اوضاع سیاسی سوریه را با استعفای بشار اسد مرتبط نمی کند.

اولگ ادنو کولنکو، نویسنده این مطلب تأکید می کند که رفتار وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه غیر قابل پیش بینی است و ممکن است فردا در این مورد چیز دیگری گفته شود. برای مثال، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که اعزام افراد نیروهای عملیاتی ویژه آمریکا به مناطق کردنشین سوریه برای او ناگهانی بود که نویسنده از همین مسئله نتیجه می گیرد که سیاست ایالات متحده مانند همیشه چند لایه دارد.

نویسنده در ادامه می افزاید: همین امر تعجب برانگیز بود که هفته گذشته آمریکایی ها ناگهان به روسیه دوباره پیشنهاد کردند عضو ائتلاف آمریکایی شود. روشن است که سیاست آمریکا در سوریه هنوز تا آخر طراحی نشده است. به عقیده نویسنده، اگر کردها بتوانند شهر رقه را به تصرف خود در آورند، این پیروزی کردها خواهد بود ولی اگر آنجا 50 نفر مستشار نظامی آمریکایی هم حضور داشته باشند، واشنگتن سعی خواهد کرد این واقعیت را بزرگنمایی کرده تا بمباران های بیش از یک ساله بی نتیجه تروریست ها در سوریه و روابط ویژه آمریکا با داعش نادیده گرفته شود.

نویسنده معتقد است که از نظر آمریکایی ها، عملیات رقه شبیه به عملیات سال 1945 در برلین است که روس ها و آمریکایی ها با هم رقابت می کردند که چه کسی زودتر وارد پایتخت آلمان شود. البته آمریکایی ها این بار می خواهند به دست دیگران این کار را بکنند.
نویسنده در خاتمه خاطرنشان می کند که برای روسیه مهم نیست چه کسی رقه را فتح کند. مهم این است که پیروزی بر داعش حاصل گردد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =