عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است: به دنبال صحبت های اخیر در باره نفوذ و حساسیت رهبری در این زمینه، طبیعی است که ایدئولوگ‌های دو طرف درباره این مسئله بحث هایی را مطرح کنند.

احمد بخشایش اردستانی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اظهارات چندی پیش رحیم پور ازغدی که مدعی شده بود "آمریکا در نهادهای جمهوری اسلامی آدم دارد" گفت: با توجه به فضای فعلی در کشور و گفتمان تدبیر و اعتدالی که روی کار آمده طبیعی است که شقاقی در سیاست به وجود آمده است.

 وی با بیان اینکه اصلا ذات سیاست تقسیم به دو است، گفت: در کشور ما نیز یک گروهی این طرف موافق و یک گروه در آن طرف مخالف هستند. به عنوان مثال گروهی موافق برجام و گروه دیگر مخالف برجام اند و هر دو گروه برای اثبات موافقت یا مخالفتشان در مضوعات مختلف اظهار نظرهایی می کنند.

 این نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: شاید صحبت آقای رحیم پور ناظر به گذشته باشد. چون در دولت موقت آقای بازرگان یک نفر را گرفتند (عباس امیر انتظام) و چندین سال هم زندان بود ولي نپذیرفت که جاسوس بوده است. آن سخنران هم قصد هشدار داشته است و به طور خاص نخواسته فردی را متهم به جاسوسی کند.

وی افزود: به دنبال صحبت های اخیر درباره بحث نفوذ و حساسیت رهبری در این زمینه، طبیعی است که براین اساس، ایدئولوگ‌های دو طرف درباره این مسئله بحث هایی را مطرح کنند.

بخشایش اردستانی ادامه داد: به عنوان مثال دولت یازدهم بحث از این می کند که ما باید وجهه تعاملی را دنبال کنیم و چون درخت انقلاب 37 سال است که تنومد شده است، نباید از تعامل هراس داشته باشیم. بلکه باید با دنیا صحبت کنیم و حتی باید مواضع خود را به آن ها سرایت دهیم. اما از طرف دیگر، منتقدان دولت می گویند که باید مراقب باشیم که نفوذی ها به منافذ تصمیم گیری کشور وارد نشوند. در صحبت های رهبری هم این نکات وجود دارد و در صحبت های امام راحل نیز وجود داشت که می فرمودند "هر جا که آمریکایی ها از شما تعریف کرند، ترس داشته باشید".

نماینده مردم اردستان در مجلس تاکید کرد: البته جای نگرانی وجود ندارد و شورای نگهبان بر مجلس نظارت می کند و نمایندگان هم برعملکرد دولت نظارت دارند. اما با توجه به فضای فعلی و گذشته که منجر به تشکيل دولت احمدی نژاد شد و همچنین با توجه به فضای انتخابات آینده هشدارهایی داده می شود تا اتفاقاتی همچون سال 88 تکرار نشود.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =