مشاور عالی سازمان سنجش مهمان کافه خبر می شود.

این روزها برخی کاربران خبرآنلاین سوالاتی در مورد نحوه محاسبه معدل در کنکور، شرایط برگزاری کنکور 95، تکمیل ظرفیت دانشگاههای روزانه، دانشگاههای پردیس و ... سوالاتی را مطرح کرده اند. از این رو برای پاسخگویی به این سوالات ، ازحسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش دعوت کردیم تا با حضور در کافه خبر به سوالات کاربران پاسخ دهند.


شما هم می توانید از همین جا سوالات خود را بپرسید.

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ترسا A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    5 11
    ما ك رفتيم ازادد مهم هم نيست ديگه
  • امیدوار A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام بپرسین چرا برای کنکور ارشد منابع صحیحی از سوی سازمان سنجش ارایه نمیشه همین مسیله باعث شده خیلیا به اسم دکتر و مهندس دکون بزنن و هی کتابهای بی محتوا به اسم ارشد عرضه کنند حتما بپرسید
  • احمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    7 1
    سلام آیا تاریخ برگزاریه کارشناسیه ارشد برا همیشه به اردیبهشت منتقل شده یا برای فقط یک سال اینجوریه؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    1 0
    دلیل تغییر تاریخ آزمون کارشناسی ارشد از بهمن ماه به فروردین چه بود؟ با توجه به بودجه بندی ترم های پایانی دانشجویان و همچنین بحث خدمت سربازی بهتر نبود زودتر اطلاع رسانی می شد و یا این طرح برای سال آینده انجام میشد؟
  • امیر IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    4 0
    سلام می خواستم بدونم که آزمون دکتری امسال تاثیری در پذیرش نهایی دانشجو دارد یا خیر؟
  • آرمان EU ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    نحوه تاثیر معدل چگونه است و ایا فاصله 5 نمره ای یا بیشتر در معدل قابل جبران است ؟
  • شهریار IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    اولا به آقای توکلی سلاام ویژه برسونید و نه خسته ی جانانه ای بهشون بگید....بعدش هم ازشون خواهش دارم که لطفا جزییات دقیق و تمام اطلاعات مربوط به طرح ترمیم معدل رو سریعتر اعلام کنند....مورد بعدی اینکه آیا منی که تغییر رشته دادم میتونم در این طرح ترمیم معدل دیپلمم رو عوض کنم؟؟مقصودم این هست که میتونم دوباره به قصد دیپلم تجربی،،امتحان نهایی ها رو شرکت کنم؟؟..... مورد بعدی این که پشت کنکوری ها که 94 کنکور داشتن و الان اولین سالی هست که میخوان دوباره شرکت کنن مشکلی از لحاظ سربازی واسشون پیش نمیاد؟؟.....ممنونم....
  • habib A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    2 0
    سلام،من از آقای توکلی چند سوال دارم؟1بنده در یکی از شهرهایی محروم و دورافتاده این مملکت زندگی میکنم که بنا به دلایل خیلی زیادی که 90 درصد آن خارج از توان من بود در امتحانات نهایی نتونستم معدل خوبی کسب کنم و در سال 93 کنکور دادم که متاسفانه رتبه ام برخلاف درصد هام خیلی بد شد...من سوالم اینه که چرا و با کدام منطق شما این طرح از قبل شکست خورده رو اجراء کردید؟چرا نمایندگان راقانع نکردید؟من چند سال از زندگی م عقب افتادم کی جوابگوست؟2آیا طرح ترمیمم معدل اجراء می شود؟اگر جواب مثبت است از چه تاریخ؟3چرا در کنکور های اخیر سوالات انقدر پیچیده و وقت گیر شده اند؟آیا در طرح این سوالات ما دانش آموزان مناطق محروم لحاظ می شویم که از هرگونه امکانات آموزشی محرومیم؟
  • رستمی A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    از آقای دکتر توکلی بپرسید که آیا برای کسی که مدرک کارشناسی گرفته امکان شرکت در کنکور مجدد هست؟ و همچنین آیا بین کسانی که مدرک کارشناسی را دردانشگاههای" غیر دولتی" گرفته با کسانی که از امکانات رایگان "دانشگاه های دولتی" استفاده کرده برای شرکت مجدد در کنکور برای رشته های پزشکی و...تفاوتی وجود دارد؟با تشکر از خبرآنلاین و همچنین دکتر توکلی عزیز
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    1 0
    با رتبه 6100 منطقه دو تجربی پردیس 3 تا رشته برتر هیچی قبول نشدم ، اخه مگه میشه؟ تا پارسال با این رتبه بهترین جا قبول میشدن دیگه پیرارسال که هیچی نگم بهتره. ظلم تا چه حد سال پیش با رتبه 9000 رفته داره بهترین رشته رو میخونه اما ما؟
  • max IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    2 0
    امکان گذاشتن مصاحبه در کنکور ارشد امسال چقدر است؟آیا اصلا گذاشتن مصاحبه برای این مقطع که کسی کار پژوهشی انجام نداده درست است؟
  • محمد RO ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام قانون ترميم معدل به كجا رسيد؟؟به كنكور 95 ميرسه؟سازمان سنجش لازمه موافقت كنه يا فقط مربوط به آموزش و پرورشه؟لطفا زودتر اعلام كنيد تا بتونيم برنامه ريزي كنيمبا تشكر
  • amir A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    1 0
    بعضی سوالای کنکور سراسری غلط علمی دارن.. مثل همین شیمی گروه ریاضی 94.. لطفا رسیدگی بشه آینده یه جوون شوخی بردار نیست..
  • بی نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    چرا درجه سختي كنكور سراسري با كتاب هاي درسي هماهنگ نيست سوالات همه درس ها و به خصوص شيمي و زيست چيزي وراي كتاب درسي است سوالات به گونه ايست كه حتي دكتراي زيست و شيمي نمي توانند پاسخ بگويند.
  • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    1 0
    جزئیات ترمیم معدل سال سه دبیرستان
  • بدون نام ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    اقا اين كنكور ارشد رو چرا اينطوري كردن، همه برنامه ريزي هاي ادم رو خراب ميكنن با اين تصميمات و اطلاع رساني به موقعشون
  • بی نام IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    2 0
    امسال گزینش دکترا بسیار رقت بار بود و در اون تبعیض موج میزد, به عنوان مثال دارندگان رتبه2و3 رشته بیماری های داخلی دام های کوچکحیوانات خانگی از گرایش های تخصص دامپزشکی متاسفانه در هیچ دانشگاهی پذیرش نشدند و با پیگیری جدی دارنده رتبه2 پس از اعلام نتایج,نهایتا موفق شد تا به عنوان دانشجو شبانه دانشگاه تهران انتخاب شود و رتبه 3 نیز از ادامه تحصیل باز ماند با این روند گزینش آیا به نظر شما اصلا امیدی به رعایت عدالت آموزشی با این گونه نحوه گزینشها وجود داره و یا فقط بساط و موجبات دلزدگی از ادامه تحصیل رو تقویت میکنه؟
  • نصیر A1 ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    سلام ایا قضیه ترمیم معدل به کنکور امسال می رسد؟
  • رستمی A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    خبر آنلاین چرا سوال من رو چاپ نمی کنی؟یعنی چی؟گزینش دارید مگه؟ سوالم در مورد دارندگان مدرک کارشناسی هست که آیا می شود در کنکور سراسری مجددا شرکت کنند برای رشته های پزشکی؟و آیا کسانی که مدرک کارشناسی رو در دانشگاه های غیر دولتی گرفتند با کسانی که در دانشگاه دولتی گرفتند فرقی هست برای شرکت در کنکور؟ خبرآنلاین خواهشا از آقای توکلی بپرسید
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    2 0
    باسلام..این ترمیم معدل نهایی ک گفتن قانونشو تصویب کردن پس کی اجرا میشه امتحاناتش؟چرا کسی یه خبر به ما نمیده ؟خبرانلاین لطفا پیگیری کن چشمو امید خیلیا به اینه ک واسه کنکور95 اجرا بشه مارونامید نکنید..یکاری کنید مابتونیم تو ماه دی امسال یاخرداد سال دیگه تو امتحانات شرکت کنیم...با ایندمون بازی نکنید اجراش کنید همین امسال تا هرکسی اون رشته ای رو ک دوست داره بتونه قبول بشه نه با یه معدل پایین تااخر عمر حسرت بخوره...من به شخصه 2ساله تو کنکور دارم ضربه این معدل پایینو میخورم امسال واسه سال سوم میخام شرکت کنم رحم کنید تروخدا امتحاناتو برگزار کنید همین امسال منم دوست دارم رشته مورد علاقمو قبول بشم محروممون نکنید ازحقمون...خدایا صدامونو برسون به گوش مسئولا..
  • مهسا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 1
    ازشون بپرسید ترمیم معدل کتبی به کنکور سراسری سال ۹۵میرسه و اجرا میشه؟ خواهش میکنم خیلی مهمه برام