ایرنا نوشت: جرج اچ دبلیو بوش رییس جمهوری سابق آمریکا با تصریح این که مشاوران پسرش در کاخ سفید امپراطوری مستقلی بنا کرده و جرج بوش پسر را تحت کنترل خود قرار داده بودند، گفت که تاریخ نشان داده است که نامیدن ایران بعنوان بخشی از محور شرارت زیانبار بوده است.

رییس جمهوری اسبق آمریکا در گفت و گو با جون میچام نویسنده زندگی نامه خود که قرار است بزودی تحت عنوان 'قدرت و سرنوشت' یا ' ادیسه امریکایی جرج هربرت واکر بوش ' به بازار بیاید برای نخستین بار 'دیک چینی'معاون ریاست جمهوری آمریکا در زمان پسرش و دانالد رامزفلد وزیر دفاع او را بشدت مورد انتقاد قرار داده است.
وی در این گفت و گو گفته است که دیک چینی عملا در درون کاخ سفید امپراطوری مستقلی برای خود بنا کرده و پسرش را با گرایش های افراطی خود تحت نفوذ شدیدی قرار داده و او را وادار به قلدری و زور گویی در جهان کرده بود.
وی درعین حال گناه قدرت گرفتن دیک چینی و دانالد رامزفلد وزیر دفاع پسرش را نشانه ضعف و نفوذ پذیری رییس جمهوری سابق آمریکا دانسته و گفته است که بسیاری از تند گویی های او قادر به حل مسائل دیپلوماتیک جهان نبوده اند.
میچام در مورد نطق سالانه ریاست جمهوری پسرش در سال 2002 که طی آن ایران، کره شمالی و عراق را محور شرارت خوانده بود سوال کرده و او در پاسخ گفته است که تاریخ ثابت کرده است که چنین سخنانی به نفع هیچ کس نبوده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    74 94
    واقعا شرم بر جرج بوش .اگر انقدر خودش رو درگیر خاورمیانه نمی کرد چین و روسیه قدرت پیدا نمی کردند
    • محمد IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
      12 70
      به این میگن کاسه داغ تر از آش مهمترین شریک تجاری و خریداران اوراق آمریکا رو میخاد بکوبونه
  • محسن A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    40 3
    بوش پدر, پسرت یه احمق به تمام معنا بود