عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم گفت: ادعای نفوذ آمریکا در نهادهای جمهوری اسلامی خدمت به دشمن است.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اظهارات چندی پیش رحیم پور ازغدی که مدعی شده بود "آمریکا در نهادهای جمهوری اسلامی آدم دارد" گفت: من با نظر آقای ازغدی مخالف هستم. من معتقدم این نظر بیش از سیاست های آمریکا به جمهوری اسلامی ضربه می زند. اینکه کسانی در نظامی که داعیه اول شدن در میان 26 کشور منطقه را تا افق 1404 طبق سند چشم انداز دارد؛ ادعا کنند که کل دستگاه های نظام تحت نفوذ بزرگ ترین دشمن آن است این افراد یا نظام را نشناخته اند و یا ناخودآگاه در خدمت دشمن حرف می زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم اظهار داشت: در دنیای امروز یکی از شاخص های قدرت برتر بودن، نفوذناپذیری است. جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در طول 36 سال گذشته همه انواع و اقسام مقابله ها و دشمنی ها و نفوذها را به خود دیده و در مقابل آن به گونه ای پایدار مانده که الان می تواند ادعا کند باثبات ترین کشور منطقه است.

وی ادامه داد: همه کشورهای اطراف ایران عضو طرح مشارکت برای صلح ناتو هستند. طرحی که باید امنیت آنها تضمین کند. ولی امنیت هیچ کدام از این کشورها حتی ترکیه به اندازه ایران نیست. ایرانی ها به یک امنیت خود اتکا رسیده اند که زیرساخت این امنیت هم جلوگیری از "نفوذ" است. بنابراین من این ادعا را از قبول ندارم که مراکز مختلف کشور تحت نفوذ دشمنان قرار دارد.

فلاحت پیشه ادامه داد: شاید دشمنان تلاش کنند که نفوذ داشته باشند اما من معتقدم سیاست های صیانتی و حفاظتی در ایران در حوزه های مختلف امنیتی و اطلاعاتی و نظامی و حتی سیاسی به گونه ای شکل گرفته است که در عرصه امنیت خودش را نشان داده است.

وی تاکید کرد: برای ارزیابی اینکه یک نظام تا چه میزان نفوذ پذیر و یا نفوذ ناپذیر است، شاخص های امنیت آن را باید ارزیابی کنیم و نه ادعاهای برخی افراد را. از لحاظ شاخص های امنیت جمهروی اسلامی ایران در حوزه امنیت از مدیریت کاربردی بهتر نسبت به همه همسایگان خود برخوردار است و این نشان می دهد کمتر از هر کشور دیگری نفوذ پذیرفته و توانسته قدرت خود را اثبات کند.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه این ادعاها به صورت ناخودآگاه فقط به امنیت جمهوری اسلامی ضربه می زند،  اظهار داشت: شک نکنید که مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی حتما خوشحال خواهند شد از اینکه کسانی در ایران هرچند دلسوزانه اعلام کنند که در ایران نفوذپذیری در همه نهادها وجود دارد.

فلاحت پیشه با اشاره به اظهارات برخی مخالفین برجام که مدعی اند با اجرای برجام راه نفوذ باز خواهد شد، اظهار داشت: شک نکنید آمریکایی ها در اجرای برجام هم تلاش خواهند کرد در دستگاه های امنیتی و نظامی و حتی سیاسی ایران نفوذ کنند. اما در این هم شک نکنید که جمهوری اسلامی همه اقدامات صیانتی خود را به کار خواهد گرفت برای اینکه نفوذ صورت نگیرد.

وی ادامه داد: شروط 9 ماده ای مقام معظم رهبری که مطرح شد و به ویژه شرط اصلی آن مبنی بر اینکه تا زمانی که گزارش پی ام دی مطرح نشود ما موضوع را با آژانس ادامه نمی دهیم؛ شروطی صیانتی هستند. شروط صیانتی شروطی هستند که در قالب آن جمهوری اسلامی حوزه های مختلف امنیت و جلوگیری از نفوذ را از تعاملی که تحت عنوان برجام شکل گرفته است جدا می کند.

نماینده پیشین مجلس افزود: در دنیای امروز که قدرت ها برای کشورهای دیگر نسخه می پیچند و آن را به خوبی اجرا می کنند و نظام های سیاسی مختلف را سرنگون می کنند و در عراق و افغانستان و لیبی و ... این کار را انجام دادند همین که یک کشوری مانند ایران برای دنیایی که تحت عنوان جامعه بین المللی  کانون های قدرت را دور خود جمع کرده شرط می گذارد، نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت نفوذ ناپذیر است.

وی در عین حال گفت: معنای این حرف این نیست که ما بی تفاوت باشیم. حتما دستگاه هایی که باید موضوع را با حساسیت ببینید با حساسیت هم عمل خواهند کرد ولی در عین حال نباید به گونه ای عمل شود که خودمان به ساختار صیانتی کشور ضربه بزنیم.

فلاحت پیشه ادامه داد: مسئول تصمیم گیری درباره برجام شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت اجرا هم با وزارت امور خارجه است. طرح چنین مباحثی فقط به معنای تضعیف تیم مجری سیاست خارجی است. به اعتقاد من سخنان مقام معظم رهبری در جمع سفرای ایران فصل الخطاب بود. چرا که ایشان در عمل اعلام کردند که وارد فاز اجرا شدیم و بعد اینکه در فاز اجرا به گونه ای عمل نکنیم که مجریان کشور را تضعیف کنیم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدعلی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    اقای فلاحت پیشه لطفا خود را به خواب نزنید ودلسوزیهای این عزیزان را جدی بگیرید تا خدای نکرده زیر لگد دشمن بیدار نشویم که خیلی دیراست
    • 11 A1 ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
      8 1
      چوب رو برداری ....
  • احسان A1 ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    7 5
    داستان 20دقیقه وبرجام شما رو یاد چیزی نمی ندازه بزرگوار