انتخاب نوشت: مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد دوقطبی مخالفان و طرفداران آمریکا گفت: هیچ اصول‌گرای انقلابی دندان طمع برای نشستن پای سفره وابستگی به آمریکا تیز نکرده است و آن لجن‌زار ارزانی خودتان.

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی روز 13 آبان را به‌عنوان روز مبارزه با استکبار تصویب و قانونی کرد، گفت: با مصوبه مجلس در سال 67 این مرگ بر آمریکا گفتن‌های مردم ایران صبغه قانونی هم پیدا کرد، البته انگیزه‌های اعتقادی و الهی مردم ایران کمتر از آن مصوبه نبود.

صفارهرندی گفت: آمریکایی‌ها مداخلات زیادی در 50، 60 سال گذشته در کشور ما انجام داده‌اند که کودتای 28 مرداد از جمله آن بود. از همان روزهای اول انقلاب ما شاهد نفوذ عوامل آمریکا بودیم که اسناد آن در پرونده‌های لانه جاسوسی موجود است، حتی سخنگوی دولت موقت فردی بود که با سفارت آمریکا در ارتباط بود و تمام اقدامات محرمانه نظام از جمله مفاد جلسه شورای عالی انقلاب، مفاد گفتگوهای دولت و رهبری و برخی مباحث مهم و سری را تحویل سفارت آمریکا می‌داد.

صفارهرندی با تأکید بر اینکه خطر عضو نفوذی این است که سرّ نانوشته‌ای بین خودی با دشمن باقی نمی‌ماند و اسرار نظام در اختیار دشمن قرار می‌گیرد، اظهار داشت: عنصر نفوذی ــ امنیتی که با پنهان کردن چهره واقعی خود به دفتر حزب جمهوری اسلامی نفوذ کرده بود موجب شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب شد و این نفوذ نفوذ مهمی است؛ آن نفوذی‌ها که موجب شهادت شهید بهشتی شدند امروز هم نوکری آمریکا را می‌کنند و از آمریکایی‌ها مواجب می‌گیرند که امنیت داشته باشند، اما الحمدلله امروز می‌بینید که با اقدامات مردم و گروه‌های انقلابی عراق این جرثومه‌های فساد امنیت هم ندارند.

وی درباره ماجرای شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: عامل نفوذی دیگر فردی بود که موجب شهادت شهیدان رجایی و باهنر شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای نگهبان را مهمترین جایگاه و نهاد برای مقابله با حضور نفوذی‌ها در بدنه سیاسی کشور اعم از مجلس و دولت خواند و با توصیف این اقدام به یک مأموریت بزرگ گفت: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افراد مرتبط با بیگانگان به دولت و مجلس راه یابند که ما باید این جایگاه را عزیز بشماریم چرا که مانع نفوذ سیاسی و امنیتی می‌شود.

وی با اعلام اینکه برخی نفوذی نیستند اما نفوذپذیرند، تأکید کرد: اکنون در کشور ما تحرکاتی سامان داده‌اند تا جای خادم و خائن و دوست و دشمن را تغییر دهند و به کسانی که مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا مقاومت می‌کنند برچسب‌هایی مانند افراط بزنند و به او بگویند تندرو. اینها به کسانی که معتقدند کشور باید با دانش و توانایی داخلی اداره شود افراطی می‌گویند، اما کسانی را که به‌دنبال پیوند زدن سرنوشت کشور با اجنبی‌ها هستند عنصر مطلوب و موجه نشان می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از برخی اقداماتی که در راستای فرشته جلوه دادن شیطان و بزک کردن آمریکا صورت می‌گیرد، انتقاد کرد و گفت: عده‌ای می‌خواهند کشور را به دوقطبی طرفداران و مخالفان آمریکا تبدیل کنند، اما بدانند که آمریکا نزد کل ملت ایران منفور است. در نظرسنجی‌ها بیش از 70 درصد گفته‌اند که از آمریکا و سیاست‌های آمریکا متنفرند، حتی زمانی که ما با آمریکایی‌ها وارد مذاکره‌ای که مقام معظم رهبری آن را تأیید کرده بود، شده بودیم نیز مردم باز هم می‌گفتند که از سیاست‌های آمریکا متنفرند.

صفارهرندی همچنین گفت: کسانی هستند که 13 آبان، روز قانونی برای ابراز تنفر از سیاست‌های استکباری را به روز مهرورزی به آمریکا تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه برخی نفوذی‌ها با تندرو توصیف کردن حزب اللهی‌ها در صدد اختلاف و انشقاق میان جریان انقلاب هستند، گفت: من به آنها می‌گویم که این راه را ادامه ندهند چون تأثیری ندارد و ما یک موی گندیده کسانی را که با آمریکا مبارزه می‌کنند و شما آنها را تندرو خطاب می‌کنید به کسانی که با کلمات قشنگی چون اعتدال و اصلاح به‌دنبال وابستگی کشور به بیگانگان هستند، نمی‌دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: البته اشتباه نشود. ما برجامی را که با چندین قید در مجلس تصویب شده و به شورای عالی امنیت ملی رفته و با ذکر قیودی به تأیید رهبری رسیده است محترم می‌دانیم و حتی برای اجرا شدنش حاضریم جانمان را نیز اهدا کنیم، اما برجامی را که برخی به‌گونه‌ای دیگر از آن تعریف می‌کنند، قبول نداریم و زیر بار چنین برجامی نمی‌رویم.

صفارهرندی گفت: برخی شرکت‌های توزیع کننده آشغال در صف ایستاده‌اند تا جنس‌های بنجل خود را وارد کشور کنند و فروشگاه‌های مواد غذایی و ساندویج فروشی‌های خود را راه اندازی کنند که ما این را قبول نداریم و می‌گوییم: اگر می‌خواهید به‌طور منطقی و معقول در بازار ایران مشارکت کنید، بیایید و در پروژه‌های زیرساختی من‌جمله شرکت‌های نفتی ما سرمایه گذاری کنید.

وی تلاش برخی برای فریب دادن مردم و تغییر ذهنیت‌های مردمی نسبت به آمریکا را بی‌نتیجه خواند و گفت: کسانی که فکر می‌کنند اگر فروشگاه‌هایی چون مک‌دونالد در ایران راه اندازی شود ایرانی‌ها یک سر و گردن بزرگ می‌شوند، خودشان احمق هستند و مردم را احمق فرض کرده‌اند.

1727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FI ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    برای شما متاسفم نظر قاطبه مردم این نیست .
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
      120 6
      از کوزه همان برون تراود که در اوست.
    • سرخ IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
      127 5
      جناب هرندي ما اعتدال رو با تندروي عوض نمي كنيم ، در انتخابات رياست جمهوري ثابت كرديم، مجلس هم ثابت ميكنيم. شما و تندرو ها و همه و همه باهم ميشين ٤ ميليون كه فقط تريبون و ثروت بادآورده دارين....
    • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
      ما هم یکموی گندیده عدالیون رو به تندروها نمیدیم
  • بدون نام ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    واقعاً متاسفم برا شما اقاي هرندي!!! پس خداوند ميفرمايند خير الامور اوسطها!!! سكوت كنم بهتر است.
  • کیانی A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    633 8
    اصلا فرهنگ زیبا سخن گفتن این دار و دسته تو حلقم
  • احسان IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    451 8
    خوبه آفرین مرحبا به شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ امکانش هست بفرمایید منظور شما از اعتدال که ریاست جمهوری نیست
  • محمد IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    671 8
    بوی گند افراطی گری عناصر رانت خوار سالهاست ملت ایران را عذاب می دهد .
  • مهرزاد A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    499 8
    بی زحمت بهشون بگو هفته ای یکبارحد اقل موهاشونو آب بزنن تا زود نگنده
  • بهنام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    440 7
    ندهید ما موی گندیده که هیچ، کل حضرات تندرو را به مثقالی اعتدال میدهیم خیلی ام شیک و مجلسی
  • رضا IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    470 6
    سلام جناب هرندی اینقدر از کودتای 28 مرداد حرف نزنید .این کودتا اگر برای مردم خیری نداشت برای شما وامثالهم که هم خیر وهم نان داشت چرا اینقدر به کودتای 28 مرداد چسبیدید .اگر این کودتا انجام نمی شد شما که هیچوقت نمی توانستید وزیر وصاحب منصب شوید .پس برای شما خوب بود شما چرا ناراحتید .ضمنا باید موی گندیده رهم فکرانتان را به اعتدالیون ترجبح دهید .چون این موهای گندیده توانستند تحریم را دور بزنند وبرای شما ها نان اب تولید کنند .گور پدر مردم بیچاره ؟
  • ناشناس A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    373 8
    نظر اکثریت مردم هم نسبت به اصولگرایان مشابه شما همین است .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    336 6
    ولی ملت که منم یکی از اونام یک موی گندیده اعتدال رو به هزاران هزار افراطی و مزاحم ملت نمیدهیم.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    276 6
    مردم عزیز درکشون کنیداگه از روانشناسها هم بپرسید بهتون میگن وقتی شکست پشت شکست برا کسی اتفاق می افته فرد خشن و عصبانی میشه اون از ریاست جمهوری همین قضیه برجام چقدر زور زدن اخرش هم هیچیهنوز اولشه خشن تر این رو هم خواهید دید
  • آرمان A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    موندم چرا بعضی ها میگن مااااا و منظورشون مردم ایران هستش شماهمه اصولگرا ها حداکثر 10 درصد طرفدار داری آقای هرندی.....اکثریت ملت حرفای شما را قبول ندارند خودتون که بهتر این رو میدونین...
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    حالا جناب صفار موی گندیده را میشود تحمل کرد ؛ بوی گند افکار پوسیده و سخنان سخیف شان که برآمده از مغز فسیل شده و لجنزار دهانشان میباشد را چه کسی میتواند تحمل کند ؟ آیا هر که هم طیف شما نیست عامل دشمن است ؟
    • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
      53 20
      ایول حرف دل ما را گفتی عزیز
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    277 5
    تا یه فوتبالیست تو زمین فوتبال به یکی میگه بی تربیت همه داد و فغان سر میدن ارزشها فرو ریخت ال شد بل شداین اقایون که خودشونو سردمداران اخلاق می دون اینجورین وای به حال مردم/دوست عزیزش زاکانی کم مونده فحش بده /حدادعادل تو خندوانه چی گفت/
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    293 5
    هشت سال دولت در دستان پرتوان وصول گرایان بود که خوشبختانه چیزی جز وصول وغارت ثروت ملت ایران برای ایرانیان نداشت. پس باز گلی به گوشه جمال اعتدالگرایان.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    منظورتان همین چند ده نفر از دولت سابق که در زندان هستند و شما هیچوقت خلاف آنها را در هشت سال ندیدید و ماند تا بگندد و الان ارزانی خودتان
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    33 0
    آقای هرندی لطفا از دزدزی واختلاس دولت مهرورز هم ببان بفرمایید تا موی گندیده همه نمایان شود.
  • بدون نام ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    31 1
    انقدر موي گنديده ندهيد تا گنديده دانتان پاره شود
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    38 0
    ای وای خدایا کی اینجورحرف زدنهاتمومیشه خیلی دارن میرن ازاین مملکت چون نمیخوان بچه هاشون این حرفا ر ویادبگیرن دورغ وبی ادبی چاپلوسی ،تظاهر به دین داری وریا کاری واختلاس والی ماشالا گندوگند........
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    32 0
    من نمی دانم چرا ادبیات افراد منتسب به این جریان آکنده از توهین و کلمات زشت و ناپسند است. آشغال، لجن زار، گندیده، و .....سوای آشکار بودن اهداف جناحی این مطلب فرض کنیم افرادی که شما نفوذی و مشتاق رابطه با آمریکا هستند را در جبهه اصلاح و اعتدال درست شناسایی کرده اید.....آیا کسی که خود را فرهنگی می داند باید اینگونه صحبت کند؟.....شاید برای دفاع از اصول باید گاهی فحش هم داد که ما این را قبول نداریم چون نه در سیره معصومین است و نه در پیام انقلاب اسلامی.....حالا شما هرچه می خواهی ما را لقب دهید.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    35 0
    اینقدرا هم مهم نیستی.نده
  • بی نام GB ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    30 0
    از کوزه همان برون تراود که در اوست،کسی که موهاش گندیده ببین تفکراتش چیه.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    41 0
    یعنی کی وزیر فرهنگ بوده همه طرفداران اون 8 سال سیاه یه وجه مشترک دارن ، ادب بسیار زیاد
  • بی نام LU ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    62 8
    آدما با گنده حرف زدن گنده نمیشن
  • بی نام GB ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    55 2
    همه همشون مبارک خودتون باشه،به پای هم پیر بشید.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    75 3
    لیافت شما همان است که از دهن مبارک تان بیرون می اید.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    66 3
    فکرکنم با این حرفش چند میلیونی کاسب شد
  • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    50 3
    خلایق هرچه لایق
  • ملت A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    61 2
    چراپشت شورای نگهبان مخفی میشید ازالان میدونیدکه امثال زاکانی ورسایی وکوچک زاده و ... رای نمیارند می ترسیدبه کوری چشم دلواپسان مزاحم ملت درانتخابات نمایندگان مجلس فقط وفقط به اعتدالیون رای می دهیم
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    56 1
    طرف مقابل هم در بإره شما همين عقيدته را دارد
  • حسین IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    67 2
    یکی نیست به این اقا بگه شما چه گلی به سر این مردم زدید به جای دعوا مشکلات عدیده مردم را حل کنید
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    19 0
    تنها چیزی که نمیگنده مو است
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    27 0
    خب مشخصه چون شما فقط به خودتون ومنافع خودتون می اندیشین و مردم را در نظر نمیگیرید مردم با اعتدال در هر موردی موافقن اما شماچی؟سالهاست با تندروی فقط بیزاری و نفرت در جامعه تولید کردینامثال شما فکر می کنند که این انقلاب و کشور فقط متعلق به قشر شماست نه آقا این کشور برای همه هست و هیچکس هم الویت ندارهشهدا خونشان را تقدیم انقلاب نکردند که فقط عده ای بنشینند و برای خودشان همه چیز را بخواهند
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    31 0
    شما راست میگی چون اگه شما تندروها هوای هم رو نداشتین اون همه از بغل تحریم ها نمیخوردین حالا هم باید هوای همدیگه رو داشته باشیناما شما و امثال شما دیگه حال مردم را بهم میزنید
  • رامین A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    31 0
    بابا چرا اینقدر داد وهوار راه انداختین بنده خدا از هم صنفیهاش دفاع کرده اینها همگی از تحریم سود میبرن پس باید پشت هم دربیان