۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۶

ایسنا نوشت: فاز عملیاتی رزمایش پرتوی تهران در شهرک والفجر منطقه 6 تهران آغاز شد.

طراحی عملیاتی این رزمایش پرتوی به این قرار است که یک دستگاه حمل رادیو دارو از پردیس شهید شهریاری به مقصد بیمارستان بقیه الله در حال حرکت است که در منطقه والفجر منطقه 6تهران تصادف می کند و دچار آتش سوزی می شود و تیم های عملیاتی جهت رفع آلودگی و نجات سرنشینان وارد عمل می شوند.

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در استانداری تهران( قرارگاه پدافند پرتوی استان تهران) با بیان اینکه رزمایش امروز چهارمین مانور پدافند پرتوی در سطح کشور است عنوان کرد: آلودگی هسته ای و احتمال نشت آن از جمله موضوعاتی است که در همه جای دنیا اتفاق می افتد، در این میان میزان آمادگی و کنترل حوادث حائز اهمیت بالایی است.

به گفته جلالی، رادیوداروها در حوزه درمان استفاده می شوند و سخت‌گیری برای حمل و نگه داشت آنها بالاست، اما برنامه های مدیریت بحران به گونه ای طراحی می شود که اگر اتفاق و حادثه ای رخ داد بتوان سریعا آن را کنترل کرد.

وی گفت: این مانور باید به صورت دوره ای یک یا دومرتبه در سال برگزار تا آمادگی کامل ایجاد شود. این رزمایش کمک می کند تا اگر حادثه‌ای رخ داد همه دستگاهها وظایف خود را بدانند.

حسین هاشمی استاندار تهران نیز در سخنانی گفت: این مانور اقدامی بسیار مهم است و امیدواریم نتیجه آن تجربه خوبی برای همه دستگاههای مربوط باشد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =