۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۱

روزنامه ایران نوشت: نخستین شماره روزنامه الکترونیکی «امید ایرانیان» با خبری برای اصلاح‌طلبان منتشر شد. روزنامه همنام بنیاد تحت مسئولیت محمدرضا عارف دیروز در صفحه نخست خود از نزدیکی بیشتر اصلاح‌طلبان به هم خبر داد. این روزنامه در گزارشی با عنوان «حلقه همگرایی اصلاح‌طلبان وسعت می‌گیرد»، از نشست‌های صمیمی این جریان با عارف خبر داد و نوشت که شامگاه سوم آبان و در نخستین شب از مراسم‌ دهه دوم محرم، اعضای «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» بعد از برگزاری نشست هفتگی خود به مراسم عزاداری بنیاد امید ایرانیان آمده و حامل پیام «مهمی» برای رئیس بنیاد بودند.

بنابراین گزارش «علی محمد غریبانی که فعلاً رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است، در میانه مراسم مصوبه آخرین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را به عارف نشان می‌دهد که بر نقش محوری معاون اول دولت اصلاحات در انتخابات مجلس پیش رو تأکید داشت.» این گزارش با تأکید بر اینکه در این جلسه افرادی چون الهه کولایی و علی محمد حاضری نیز حضور داشتند، افزود: «صحبت بیشتر را به بعد از برگزاری مراسم موکول کردند و از عارف خواستند که بعد از اتمام مراسم عزاداری جلسه‌ای کوتاه با آنها داشته باشد. رئیس بنیاد امید ایرانیان هم خواسته آنها را پذیرفت و در جمع آنها حاضر شد.»

بنا براین گزارش، در نهایت مقرر می‌شود: «جهت فعال‌تر کردن استان‌ها و شهرستان‌ها و به دلیل درخواست تعدادی از نیروهای بالقوه اصلاح‌طلب برای حضور در شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، محمدرضا عارف اشخاصی را که به مصلحت می‌داند به شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان اضافه کند.»  این گزارش با تأکید بر اینکه «ترکیب شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با افزودن افراد حقیقی و حقوقی توسط عارف تغییر می‌کند و سطح وسیع‌تری از اصلاح‌طلبان را در بر می‌گیرد»، ادامه داد: آن‌گونه که مقرر شد، جلسه آتی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان بزودی برگزار می‌شود و در چند روز آینده هیأت رئیسه سه نفره موقت جلسه‌ای برگزار می‌کنند. بنابراین گزارش «دستور جلسه شورای سیاستگذاری تعیین و به اعضا ابلاغ می‌شود و از آنها برای حضور در جلسه دعوت خواهد شد.»  «شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان»، نهاد تازه تأسیس این جریان برای افزایش آمادگی در انتخابات و فتح حداکثری کرسی‌های مجلس دهم شورای اسلامی است؛ تشکلی  که از به هم پیوستن «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات»، «شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات» و «کمیته راهبردی» همچنین احزاب تازه تأسیس اصلاح‌طلب از جمله «اتحاد ملت ایران»، «ندای ایرانیان» و حزب میانه‌رو «اعتدال توسعه» تشکیل شده است و بناست برخی بزرگان جریان اصلاح‌طلب نیز در آن نماینده داشته باشند. دستور نخستین جلسه «شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان»، انتخاب هیأت رئیسه و تدوین آیین‌نامه بود؛ جلسه‌ای که با حضور  ۲۱ نفر عضو شورای هماهنگی، ۱۱ نفر عضو کمیته راهبردی و ۵ دبیرکل خارج از شورای هماهنگی در دفتر انجمن اسلامی معلمان تشکیل می‌شود. اگر چه اکثریت قریب به اتفاق آرای اعضا خواستار ریاست عارف بر تشکل جدید و فراگیر اصلاح‌طلبان بودند، اما در نهایت مقرر می‌شود هیأت رئیسه موقت برای مدتی کوتاه اداره امور را به دست بگیرد. محمدرضا عارف رئیس «بنیاد امید ایرانیان»، عبدالواحد موسوی لاری رئیس «کمیته راهبردی» و علی محمد غریبانی رئیس دوره‌ای «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» اعضای هیأت رئیسه «شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان» هستند. خبر انتخاب «هیأت رئیسه موقت» به جای «رئیس» باعث شد برخی رسانه‌ها عنوان کنند بین عارف و برخی تشکل‌های اصلاح‌طلب عضو شورای سیاستگذاری اختلاف وجود دارد و به همین خاطر عارف ریاست بر این شورا را نپذیرفته است. در چنین شرایطی بود که محمدرضا عارف به منزل موسوی لاری رفت و در جلسه‌ای که هم رئیس دولت اصلاحات و هم رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی حضور داشتند، به رایزنی در این باره پرداختند. هر چند خبر چندانی از آن دیدار منتشر نشد اما دیروز روزنامه الکترونیکی نزدیک به محمدرضا عارف خبر داد که وی پیشنهاد داده است شماری دیگر از اصلاح‌طلبان به این نهاد بپیوندند؛ خواسته‌ای که گویا  از سوی شورای سیاستگذاری اجابت شده است.  علی‌محمد غریبانی، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات روز گذشته گفت: «در جلسه یکشنبه شب شورا بار دیگر بحث ریاست عارف بر مجموعه انتخاباتی اصلاح‌طلبان طرح و بر آن تأکید شده است.»

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عل A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    73 12
    زنده بادعارف روحانی خاتمی
  • بی نام A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    1 0
    عارف مثل کوه ایستاده رفقای خودمون دنبال علی لاریجانی وباهنرراه افتادن