روزنامه ایران در گفت و گویی با عابد فتاحی نماینده ارومیه و رئیس فراکسیون اهل سنت در مجلس نوشت: طرح ادعاهایی علیه هاشمی زمینه‌سازی برای مشوش کردن انتخابات پیش رو است.

مهمترين نکات اين گفت و گو از اين قرار است:

** یادمان نرفته است که امام خمینی درباره نسبت انقلاب و هاشمی فرمودند «نهضت زنده است تا هاشمی زنده است.» زیبنده نیست نسل جوان‌تری که شاید خیلی تحولات و مبارزات قبل از انقلاب و سال‌های سخت ابتدایی پیروزی نهضت را به یاد ندارند، این گونه شخصیت‌های برجسته و ستون‌های نظام و انقلاب را تخظئه کنند.

**هاشمی رفسنجانی الان هم از یاوران و نزدیکان رهبر معظم انقلاب است بدون آنکه هیچ چشمداشتی داشته باشد. آنچه باعث شده هاشمی همچنان استوار و با انگیزه در برابر هجمه‌ها مقاومت کند ومیدان را خالی نکند، علاقه فراوان او و مسئولیت‌پذیری وی نسبت به انقلاب و فرجام آن است. تردید ندارم اگر هاشمی نباشد آنهایی که در پی ضربه زدن به انقلاب و نظام هستند خیلی زودتر خود را نشان می‌دهند و وارد میدان می‌شوند. بسیاری از نیروهایی که شمشیر را علیه وی از رو بسته‌اند و قصد از میدان بدرکردن او را دارند، مترصد هستند تا به انقلاب ضربه بزنند.

** در دورانی که هاشمی ورود بیشتری در عرصه سیاست داشت و مسئولیت‌های مهمی همچون ریاست مجلس و ریاست جمهوری را عهده دار بوده است انتخابات متعددی در کشور برگزار شده است. اگر هاشمی اعتقادي به راي مردم نداشت باید بگوییم که تمام آن انتخابات باطل بوده است. چون بر اساس ادعای آقای زاکانی همه آنها کنترل شده و لذا ناسالم بوده است. این ادعا دقیقاً به این معناست که انتخابات در آن سال‌ها دستکاری شده بوده است حال آنکه همین دوستان بارها گفته‌اند امکان دستکاری و تقلب در انتخابات ایران وجود ندارد. اگر اصرار داشته باشند به این نقل قول خود یعنی اینکه امکان تقلب در انتخابات همین الان هم وجود دارد.

** هاشمی با آن سابقه درخشان انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شد اما دیدیم که چگونه رفتار کرد و برنامه‌ریزی‌های تندروها را نقش بر آب کرد. مردم هم در این مسیر او را همراهی کردند و بهترین تصمیم را گرفتند.

**به نظر می‌رسد هجمه‌ها و شیوه‌های مختلف حملات علیه هاشمی و بخصوص اتهام زدن‌ها کارگر نیفتاده که حالا می‌خواهند اعـــــتبار و جایگاه او را در نزد مردم با چنین شایعاتی زیر سؤال ببرند.بعضی جریان‌های سیاسی که می‌دانند رأی خوبی در بین مردم ندارند، از الان می‌خواهند القا کنند که هاشمی رفسنجانی می‌خواهد انتخابات را مدیریت و چه بسا در انتخابات دستکاری کند تا از الان توجیهی برای شکست احتمالی خود فراهم کنند. در حقیقت اینها از الان زمزمه‌هایی را مطرح می‌کنند که انتخابات 7 اسفند را مشوش قلمداد کنند. به نظر می‌رسد اینها می‌خواهند القا کنند دولت یازدهم را آقای هاشمی پشت پرده مدیریت می‌کند و از آنجا که هاشمی اعتقاد به رأی مردم ندارد، نتیجه انتخابات آینده هم نمی‌تواند مهم باشد. این توهین به اصل انتخابات و شعور مردم است.

** مردم بعد از مقام معظم رهبری، هاشمی را برجسته‌ترین چهره انقلاب و دلسوز نظام می‌دانند. این تخریب‌ها علیه هاشمی تازگی ندارد و همه ما دیده‌ایم که هرگز برای تندروها هم نفعی نداشته است. هاشمی البته مثل سابق قصد حضور در مصادر و مسئولیت‌های اجرایی را ندارد و بجز انتخابات خبرگان در انتخابات دیگری هم حضور نخواهد یافت. اما به عنوان یک چهره برجسته و آگاه از تحولات و مناسبات انقلاب نگران آن هستند که انقلاب و نظام در مسیر انحراف نیفتد و به تعبیر مرحوم امام به دست نااهلان نیفتد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    26 5
    آفرین بر نفس پاکت نماینده اهل سنت
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
      1 18
      هاشمی وبچه هاش بایدازصحنه سیاست کناربروند چون باعث مردم همین خانواده شدن بی کاری تورم وبدبختی مردم از سیاست ناپخته ایشون میباشد.
  • پاتریس فلوراید IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    10 2
    یک انسان شناس به تعدادی از بچه های آفریقایی یک بازی را پیشنهاد کرد: او سبدی از میوه را در نزدیکی یک درخت گذاشت و گفت هر کسی که زودتر به آن برسد آن میوه های خوشمزه را برنده می شود. هنگامی که او فرمان دویدن را داد ، تمامی بچه ها دستان یکدیگر را گرفتند و با یکدیگر دویده و در کنار درخت، خوشحال نشستند.
  • ریزبین A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    28 2
    چرا زاکانی و همراهانش بجای تمرکز بر روی هاشمی بر روی بلایی که احمدی نژاد بر سر ملت و مملکت اورد تمرکز نمی کنند؟ و از انهمه بی مدیریتی و قانون شکنی و اختلاس و رانت خواری و بیکاری و تورم افسارگسیخته سخنی به میان نمی اورند ؟
  • صدرا A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    7 18
    شعار جعلي نهضت زنده است تا هاشمی زنده است حرف امام : هاشمي زنده است چون نهضت زنده است. خيلي فرق دارند
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    14 3
    زنده باد
  • حسن A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    22 3
    درود بر سردار رشید سازندگی.
  • ناشناس A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    11 2
    آقای فتاحی بفرمایند خودشان چند سال دارند. ایشان که بآران خدادادی را از فضل کدخدا می دانست حالا امر به معروف می نمایند؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    20 2
    تخريب هاشمي و حزب اعتدال آب به آسياب دشمن و ضد انقلاب ريختن است زيرا با روي كار آمدن تندرو ها اختلافات شديد داخلي ،مديريت ضعيف و فساد مالي و اداري ،رواج افراط و خرافه ،سخت گيري و دخالت در زندگي شخصي مردم ،تحريم و قطنامه ها ي ضد ايراني ،تورم و گراني و به دنبال آن نارضايتي مردم كه شورش ها و اعتصاب ها و حتي حمله ي نظامي دشمن را هم محتمل مي سازد به دنبال دارد دشمن و ضد انقلابداخلي به روي كار آمدن تندروها اميد وار است و امثال هاشمي و روحاني و خاتمي را سوپاپ نظام مي دانند كه از فشار خارجي و نارضايتي هاي داخلي مي كاهند و حيات نظام را تاحدودي تضمين مي كنند .
  • محسن A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    3 19
    آقای هاشمی هر چند وقت یه بار خلطره افاضه نفرمایند که بشه خوراک شبکه های صهیونیستی /این آقا از طلحه و زبیر بالاتر نیستن که پیامبر به زبیر لقب صیف السلام داد اما بعدش زبیر به انحراف رفت
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    11 2
    اگر امسال امكان تغيير راي مردم وجود دارد پس هميشه وجود داشته مثلا خرداد88‌
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    1 7
    از خودتان حرف درنیارین ....
  • علی حسن طاهری IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    9 2
    البته دکتر حسن روحانی را با عنوان هاشمی کوچک می شناسیم.چون احیاگر تفکر هاشمی است.اما انتخابات حق الناس است و قابل دست کاری نیست کور خوانده اند.
  • عربی RO ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    8 5
    پس چرا این نماینده محترم از ادعاهای مکرری که بر علیه احمدی نژاد و دولتش میشه ناراحت نمیشه؟ اونم ضربه به نظامه.... یک بام و 2 هوا همینه
  • خالد A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    13 1
    چه اطلاعاتی داره این زاکانی
  • علی A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    3 6
    میزان حال افراد است ، ما از قائم مقام رهبری که بالاتر نداشتیم ، یا شر گذشت زبیر سیف الاسلام رو که شنیدیم
  • مریم A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    3 10
    خبر انلاین تو خط فکری اصلاح طلبان را دنبال میکنی و همش میخوای ادمهای برانداز راموجه جلوه بدی و علیه دیگران بشورانی فقط هم نظرات مطابق میلت را منتشر می کنی
  • رضا A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    1 5
    دوستان بزرگوار عنایتی بفرمایید به مواضع قاطبه اصلاح طلبان و جناح چپ در مورد هاشمی رفسنجانی در سالهای نه چندان دور در زمان زمامداریشان، اکنون چه شده که دایه دلسوز تر از مادر شده اند: الغریق یتشبّث بکلّ حشیس. استاد اعظم معنوی آقایون دکتر سروش است که بعد از 1400 سال برگشته به باز تکرار تئوری ابوجهل و بنی امیه که قرآن، العیاذ باللّه، پرداخته و مألوف حضرت محمد است و حالت پیشرفته شعر و الهام، بت سیاسی این قوم نیز هاشمی رفسنجانی است با چرخشهای گاه صد و هشتاد درجه ای در زمانهای مقتضی. رجوع بفرمایید به آرشیو صحبتهای هاشمی در مورد مثلاً بی حجابی، آمریکا و ...
    • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
      6 0
      آقای هاشمی از اول هم دلسوز نظام بودند اگه اطلاع ندارید مراجعه کنید به سوابق مبارزات سیاسی و زندان ایشان . اینکه ایشان سرمایه دار ند دلیل برائت از ایشان نمیشود زیرا ایشان آبا اجدادی صاحب املاک و زمین هستند و این هم داشتنش حرام نیست و البته برگردید به سوابق که اموال زیادی از ایشان صرف مبارزات انقلاب شد . واینکه ایشان بت شده اند باید بگویم نخیر . فالله العزه جیعا عزت ایشان از طرف خداست اگر چه بخواهند وی را هزاران جماعت حسود و مغرض تخریب کنند . چراغی را که ایزد برفروزد هرآنکس پف کند ریشش بسوزد و اینگونه قیاسها و اتصال ایشان به افراد دیگر برای تخریب و رد صلاحیت و فحاشیهای مکرر به ایشان و خانواده ایشان و............. به ارزشهای ایشان خواهد افزود چه بخواهید و چه نخواهید .
  • احمد IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    9 1
    باباملت طرف هاشمی هستن زور زیادی نزنین حرف حساب چرا بدتون میادحاضریم جونمون برا هاشمی بزاریم
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    10 1
    تمام نخبه های سیاسی و علمی دنیا موندن آقای هاشمی از چه آلیاژی درست شده که هرچه می کنند تخریب نمیشه .
    • ابوعلی A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
      0 0
      باعرض سلام و ادب و احترام و تشکر فراوان واقعاً جمله زیبایی بود و خیلی چسبید دمت گرم آقای بی نام واقعاً با این جمله حق مطلب را ادا کردید