ایسنا نوشت: سخنگوی رییس جمهوری ترکیه امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که آنها ممکن است رفراندومی را درباره تغییر قانون اساسی برای ایجاد یک سیستم ریاست جمهوری در این کشور برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ابراهیم کالین سخنگوی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه سه روز بعد از پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات یکم نوامبر، اعلام کرد: درباره مسایلی مانند سیستم ریاست جمهوری نمی توان بدون حضور ملت تصمیم گیری کرد. اگر در این مکانیزم نیاز به برگزاری رفراندوم باشد، ما رفراندومی در این باره برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: سیستم ریاست جمهوری دغدغه رییس جمهور کشورمان و آینده سیاسی اش نیست. اکنون او وارد کتابهای تاریخی شده است. اولین هدف از این اقدام این است که بتوان سیستم حکومتی در ترکیه را در حد امکان تاثیرگذارتر کرد.

همچنین کالین با اشاره به سیاست خارجی ترکیه اعلام کرد: تغییرات جزئی در حوزه سیاست خارجی پس از انتخابات رخ خواهد داد. سیاست "در باز" به سوی پناهجویان ادامه خواهد داشت حتی اگر کمک مالی از سوی اتحادیه اروپا اعطا شود یا نه.

به نوشته این خبرگزاری، در حال حاضر ترکیه از سوی اتحادیه اروپابرای پذیرش پناهجویان بیشتر تحت فشار قرار گرفته است.

همچنین سخنگوی اردوغان اضافه کرد: حملات هوایی علیه پ.ک.ک و داعش در همین مسیر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مسایلی مانند بحران مهاجرت و جنگ علیه تروریسم در اجلاس جی 20 میان رهبران شرکت‌کننده مورد گفت‌وگو تبادل نظر قرار می‌گیرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    18 1
    دموكراسي يعني اين، حقشون رو هم در انتخابات اخير گرفتند ، هرچند ما خوشمون نيومد.