عضو هیات رئیسه مجلس: شعار "مرگ برآمریکا" نمادی از بی اعتمادی ملت ایران به غرب است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است: رفتار امروز ملت ایران، نتیجه اجحافی است که آمریکایی ها طی سال های اخیر در حق آن ها روا داشته اند.

ضرغام صادقی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به دلایل بی اعتمادی مردم ایران به آمریکا اظهار کرد: به هر حال حافظه تاریخی ملت ایران به ما می گوید که حوادث و شرایط گوناگونی از گذشته تا به حال وجود داشته که آمریکا و کشورهای استکباری در حق ملت ایران ظلم کرده و توطئه های فراوانی برای ملتی که به دنبال استقلال از بیگانه بوده به کار بسته اند.

وی افزود: در حقیقت، آنچه امروز مردم به عنوان انزجار از استکبار جهانی از خود بروز می دهند،حاصل تجربه ای از عملکرد دولتمردان آمریکا و کشورهای استکباری علیه آنهاست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تاریخ قابل تغییر نیست، افزود: رفتار امروز ملت ایران، نتیجه اجحافی است که آمریکایی ها طی سال های اخیر در حق آن ها روا داشته  و هر روز که بگذرد تداعی کننده شیطنت‌ها و دسیسه‌هایی است که  آمریکا اعمال کرده تا مردمی که به دنبال استقلال و پیشرفت هستند را تحت فشار ظالمانه قرار دهد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: مردم ایران نیز دریافت اند که نمی توانند به کشوری که هر روز توطئه ای علیه آن ها طراحی و به اجرا در می آورند، اعتماد کنند. حضور مردم در راهپیمایی و سردادن شعارهای ضد استکباری، به نوعی ابراز بی اعتمادی نسبت به عملکرد دولتمردان آمریکاست.

وی ادامه داد: دولت آمریکا دچار رفتاری شده است که اگر چه بر حسب ظاهر ممکن است لبخند بزند، اما در درون هیچ گاه از ظلم کردن در حق کشورهای مستقل دست بر نمی دارد و خوی استکباری و رفتار استعمارگونه خود را فراموش نمی کند. اصلا ماهیت و موجودیت  آن ها به این رفتارها گره خورده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها دشمنی خود را نه تنها نسبت به ایران بلکه هر کشوری و حتی همپیمانان خود در فراز و نشیب های تاریخی نشان داده اند، خاطرنشان کرد: اگر چه برخی کشورها می خواهند این ظلم تاریخی را عادی جلوه داده و حتی فراموش کنند، اما حافظه مردم ایران می گوید که ما نمی توانیم به کشوری اعتماد کنیم که سراسر تاریخ آن آمیخته به ضربه زدن به ما بوده است.

صادقی در خصوص اینکه چرا "شعار مرگ بر آمریکا" قابل حذف شدن از حافظه تاریخی ایرانیان نیست، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند  شعار مرگ بر آمریکایی که ملت ایران سر می دهند، ربطی به مردم  آمریکا ندارد، بلکه به سردمداران آمریکایی بر می گردد که برای اداره کشورشان راه نجات خود را در تضعیف و تهدید کشورهای دیگر می دانند.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا در حقیقت، نمادی است از این که ما سیاست ها و رفتارهای آمریکایی ها را قبول نداریم و در واقع این شعار، مسئله عدم اعتماد به آمریکا را در ذهن متبلور و متجلی می کند. بنابراین شعار مرگ بر امریکا، تنها شعار یک نیست، بلکه سیاستی از رفتار متقابل مردم ایران نسبت به عملکرد چندین ساله آمریکایی ها با آن‌هاست.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    5 2
    خب پس چرا نگیم مرگ بر غرب؟