تسنیم نوشت: وزیر دفاع آمریکا بر تمایل کشورش برای همکاری با رژیم صهیونیستی در زمینه‌های دفاعی و نظارت بر نحوه اجرای توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسرائیل نشنال نیوز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای با نشریه آتلانتیک اعلام کرد که آمریکا با وجود اختلاف با اسرائیل در موضوع ایران علاقه‌مند به همکاری با تل‌آویو در زمینه‌های دفاعی است.

وی در این مصاحبه که روز گذشته (سه‌شنبه) و پس از سفر موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا انجام شد اعلام کرد که روابط دفاعی دو طرف باید بیانگر ثبات و پایداری باشد.

کارتر دراین باره گفت: ما باید به همکاری در اموری که اشتراک نظر داریم ادامه دهیم و این به این معنی است که بخصوص درمورد ایران همکاری برای مقابله با اقدامات این کشور در منطقه که هم برای ما و هم برای اسرائیل نگران کننده است و همچنین نظارت بر نحوه اجرای توافق هسته‌ای ادامه یابد.

وی البته تاکید کرد که تنها پنتاگون نیست که خواستار توسعه مذاکرات میان طرفین فراتر از توافق هسته‌ای است بلکه اسرائیل نیز به این امر تمایل دارد.

کارتر اعلام کرد که از تمایل نهادهای دفاعی اسرائیل برای بحث در موضوعاتی چون تسلیحات سایبری و همچنین تهدیدات راکتی از سوی حزب‌الله علاوه بر موضوع توافق هسته‌ای خوشحال شده است.
موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته گفته بود اسرائیل به این مسئله واقف است که توافق هسته‌ای انجام شده و باید به آینده فکر کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    2 4
    کارتر هنوز بابت اینکه به خاطر ایران نتونست برای بار دوم رئیس جمهور امریکا بشه شاکیه.
    • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
      3 1
      اشتون کارتر، نه جیمی کارتر