خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور می‌گوید ماندن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در قدرت برای روسیه اهمیت اصولی ندارد.

تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند که این تصور را ایجاد کنند که مسکو موضع خود در قبال اسد را تغییر داده است. 

پس از آنکه رسانه‌های غربی به ایجاد جنجال رسانه‌ای درباره سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره سرنوشت "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه پرداختند، وی در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گمانه زنی‌های غرب درباره تغییر موضع مسکو در قبال دمشق را به شدت رد کرد.

ماریا زاخاروا در مصاحبه با المیادین گفت: رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا این تصور را ایجاد کنند که روسیه موضع خود را درباره "بشار اسد" تغییر داده است.

وی تاکید کرد که موضع روسیه این است که سرنوشت دولت سوریه را تنها ملت این کشور تعیین خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که این کشور با قدرت در برابر بازی رسانه‌های غربی درباره موضع روسیه در قبال راه حل در سوریه مقابله خواهد کرد.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پاسخ به این سؤال که آیا باقی ماندن اسد در قدرت یکی از اصول روسیه است گفت:‌ "قطعا نه، ما هرگز چنین چیزی نگفته‌ایم."

خبرگزاری ریانووستی روسیه پیشتر به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفته بود: ماندن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در قدرت برای روسیه اهمیت اصولی ندارد. 

وی در ادامه گفت: "ما نمی‌گوییم که اسد باید برود یا بماند."

خبرگزاری اینترفاکس نیز به نقل از میخائیل بوگدانوف،‌ معاون وزیر خارجه روسیه، می‌گوید هفته بعد نمایندگان مخالفین و دولت سوریه در مسکو دیداری خواهند داشت.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز فردا (چهارشنبه) با استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه، دیدار خواهند کرد تا درباره تلاش‌ها برای گفتگو بین دمشق و مخالفین سوری بحث کنند.

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =