معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: میزان تولد در کشور تا پایان سال جاری به یک میلیون و 600 هزار نفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر محمد اسلامی گفت: در سال 93 تعداد تولد در کشور یک میلیون و 536 هزار نفر بود که نسبت به سال 92 حدود 65 هزار نفر افزایش داشت.

وی افزود: اطلاعات شش ماهه اول سال 94 نشان نیز می‌دهد تعداد تولد نسبت به شش ماه اول سال 93 افزایش داشته و این سیر در پایان سال 94 به عدد یک میلیون و 600 هزار نزدیک می‌شود.

اسلامی ادامه داد: این افزایش نشان می‌دهد فرهنگسازی، برنامه‌ریزی و نشست‌های متعدد وزارت بهداشت در استان‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها به تدریج نتایج خود را نشان می‌دهد.

معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: با توجه به این روند افزایشی جمعیت، کارشناسان معتقدند نرخ کلی باروری ارتقا یافته و از 1.8 به 1.9 رسیده است. البته این روند رو به رشد از سال 91 شروع شده و بیشترین رقم افزایش جمعیت در این مدت در سال گذشته اتفاق افتاده است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی بیان داشت: در برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده است که نرخ کلی باروری در سال 1399 تا 1400 به میزان 2.1 تا 2.2 برسد.

وی تحقق حد جایگزینی در جمعیت را هدف بند یک سیاست‌های ابلاغی جمعیت دانست و گفت: با برآوردهایی که شده است، جمعیت کشور در سال 1400 به 86 میلیون و 300 هزار نفر می‌رسد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    13 0
    تیتر اشتباهه. این میزان فقط زاد و ولد است و تعداد مرگ و میر از اون کسر نشده
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    16 4
    با كمبود آب و منابع و شغل كار بسيار اشتباهي است.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    20 4
    بعد کی قراره خرجشون رو بده؟ کار که نیست...