سخنگوی دولت با اشاره به پرونده بابک زنجانی گفت: ما از وی پول می‌خواهیم نه اموال، تا مشکلات ارزی ما را حل کند و فعلا هیچ پولی از طرف وی واریز نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: پرونده بابک زنجانی پرونده دو نفر نیست. اینکه بگويد شماره حساب داده نشده است، بهانه جویی است. بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون دلاراز اموال عمومی و دارایی‌های ملت در اختیار این فرد بوده و وزارت نفت موظف است در خصوص استیفای حقوق مردم اقدام کند. مگر می‌شود پول رابه حساب شاکی پرداخت کند و شاکی از این مساله امتناع کند؟ رئیس دادگاه وجود حساب بانکی شاکی را تایید کرده است، اما گفته می‌شود اگر این پول پرداخت شود امکان برداشت از آن نیست. اما این پول باید واریز شود حتی اگر ما نتوانیم از آن برداشت کنیم. زیرا پس از اجرای برجام این مشکل حل خواهد شد.

وی درباره حذف تصویر حسین فریدون از صداوسیما نیز گفت: آقای فریدون در سفر بنده به مناطق سیل زده همراه بودند و زحمات زیادی هم کشیدند. اما از اینکه رسانه ملی تصویر وی را در مصاحبه بنده حذف کرده اند، چیزی نشنیدم و اگر اینطور بوده، حتما توضیح خواهند داد.
سخنگوی دولت گفت: در سفرهای استانی رییس‌جمهور، ما در برابر خواسته ها و مطالبات مردم حق انتخاب نداریم، بلکه پول هایمان را صرف پروژه هایی می‌کنیم که "صل علی محمد" و "کف زدن هایش" برای گذشته ها -دولت هاي قبل- زده شده است. ما به دنبال اتمام پروژه های ناتمام هستیم.

وي در پاسخ به این پرسش که چرا دولت همه مشکلات کشور را به گردن دولت قبلی می اندازد، نيز گفت: رشد منفی 6/8 درصدی یا درآمد 118 میلیارد دلاری که عوض نمی شود . حرف دروغی هم گفته شد که ما سیل اخیر را به دولت قبل مرتبط دانسته‌ایم! یکی از دلایل وقوع این سیل این بود که سریک رودخانه پوشانده شده و آسفالت شده و رودخانه نتوانسته آب را از خود عبور دهد، این کار به هر حال اشتباه است و هر دولتی که این کار را انجام بدهد اشتباه است. البته هم درست نیست که هیچ مشکلی را به دولت قبلی مرتبط نکنیم .

اهم سخنان نوبخت به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:
**"13 آبان یک روز تاریخی است و نفرت و کینه‌مان نسبت به عملکرد امریکا در آن زمان به دلیل حمایت از شاه حفظ خواهیم کرد و مثل همه ایرانی ها خودمان را در برابر توطئه های آمریکا حفظ خواهیم کرد.

** ما آمادگی خود را به شرکت های آمریکایی و اروپایی که در چارچوب منافع ملی جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری می کنند اعلام و از آن استقبال می‌کنیم.

** آغاز اعطای تسهیلات به بخش های صنعتی از روزهای آینده آغاز می شود. یک شرکت اروپایی برای احداث چهار نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت سه هزار و 250 مگاوات و احداث یک نیروگاه بادی در مجموع به مبلغ شش میلیارد دلار؛ قراردادی با وزارت نیرو امضا کرد.
**قیمت خرید تضمینی گندم در سال آینده را یکهزار و 270 تومان خواهد بود. در سال جاری این قیمت یکهزار و 150 تومان بود و دولت امسال نه هزار و 300 میلیارد تومان گندم از گندم کاران خریده است.

** رشد اقتصادی شش ماهه اول سال در بخش کشاورزی مثبت 5.7در صد است. این رقم در بخش صنعت منفی 1/1 در صد و در خدمات مثبت 0.9 در صد بوده است. در مجموع مرکز آمار رشد اقتصادی را در شش ماهه اول مثبت 1 درصد اعلام کرده است.

**برجام به تصویب شورای عالی امنیت ملی و مجلس رسید و رهبر انقلاب اجرای آن را باملاحظاتی بیان کردند. برجام نه برای ما و نه برای طرف مقابل ایده‌آل نبود. اکنون باید کار به عهده‌ی نهادهای قانونی گذاشته شود و دیگرسه نفر حقوق‌دان نمی‌توانند نظر دهند. ما مشاهده می‌کنیم که نهادهای غیر قانونی جعل شده و به جای نهادهای قانونی اظهار نظر می‌کنند.

** درست نیست که همه مسائل را به دولت قبل مرتبط بدانیم و درست هم نیست که درمورد گذشته هیچ چیز نگوییم . ما نباید از تریبون خود علیه افرادی که تریبون ندارند استفاده کنیم البته این مسأله با بیان تحلیل ها فرق می‌کند.

** توزیع بنزین یورو4 به صورت گسترده آغاز شده و این بنزین در اهواز هم توزیع شده است.

‌**دولت نسبت به مساله‌ نفوذ حساس است و ما اجازه هر نوع نفوذ از جمله نفوذ فرهنگی را نمی‌دهیم اما این که گفته شود هر سرمایه‌گذار نفوذی است ، اشتباه است.

**ما به دلواپس‌ها احترام گذاشته و آن ها را تقدیس می‌کنیم، اما ما هم نسبت به دختران جوانی که به دلیل مشکل اقتصادی نمی‌توانند ازدواج کنند یا فارغ‌التحصیلان بیکار دلواپسیم.


27213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    1 2
    عجب جمله ای نثار کرده
  • علی RO ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    1 2
    ول کنید بابا .. روز به روز بدتر میشید
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 1
    شاید دلش نخواهد پول مردم بده پس قانون کجاست ....طرف دو میلیون بدهکاره می برنش زندان
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    2 0
    بعد ازاینکه واریز کرد خداکنه این پول هارو ملموس ببینیم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    1 1
    احمدی نژاد گفته بود کاری میکنم که دولتهای بعد ناگذیر از پیروی از سیاستهای مدیریتی من باشند.
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 1
    کدوم پروژه ها رو می گید مسکن مهر که تعطیل شده وام های اشتغال چهاردر صدی به افسانه ها پیوسته .
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 5
    دولتهای نهم ودهم هم پولش را برای طرحهایی خرج کرد که در دولتهای اصلاحات وسازندگی برایشان کف زده بودند.