تسنیم نوشت: وکیل شکات تامین اجتماعی از برگزاری نخستین جلسه محاکمه رئیس پیشین تامین اجتماعی در روز 25 آبان ماه در ارتباط با پرونده‌ای که اخیراً به شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است خبر داد.

مصطفی ترک‌همدانی  اظهار کرد: این پرونده شامل بخش دوم پرونده تامین اجتماعی و شکایت تعدادی از شکات خصوصی از متهم پرونده است که در ارتباط با اتهامات منتسبه، قرار مجرمیت و کیفرخواست از سوی دادستانی صادر و به دادگاه ارسال شده است.

وکیل شکات پرونده تامین اجتماعی با بیان اینکه نخستین جلسه محاکمه متهم روز دوشنبه 25 آبان ماه در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شود اظهار کرد: طبق صحبتی که با رئیس دادگاه داشتم، جلسه رسیدگی احتمالاً به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود و به هیمن خاطر از بیان جزئیات پرونده به لحاظ محرمانه بودن محذور هستم.

ترک همدانی پیشتر در این ارتباط به خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم گفته بود که این بخش از پرونده، مشتمل بر 18 جلد و شامل ادامه شکایت سازمان تأمین اجتماعی، عباس پالیزدار و برخی شکات خصوصی است.

به گفته وی طبق ماده 570 قانون جدید آیین دادرسی کیفری محاکمه قضات و کارمندان به دادگاه کیفری و ویژه کارکنان واگذار شده است.

 پیشتر بخشی از پرونده تأمین اجتماعی به همراه شکایت روح‌الامینی اولیای دم یکی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت پس از برگزاری هفت جلسه، رسیدگی قاضی کشکولی به این پرونده پایان یافت و شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران، متهم را در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد. دادگاه در ارتباط با پرونده تأمین اجتماعی نیز، متهم را به رد مال به مبلغ 46 میلیون تومان و یک سال حبس که شش ماه آن تعلیقی است، محکوم کرد.

اولیای دم مرحوم روح‌الامینی، سازمان تامین اجتماعی و متهم پرونده به حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض کردند که مرجع رسیدگی به این پرونده در مرحله تجدیدنظر، دیوان عالی کشور است.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =