دونماینده دلواپس منتسب به جبهه پایداری امروز نیز در تذکرات خود در صحن علنی ضمن حمله به رئیس مجلس و زیر سئوال بردن مدیریت وی درباره اجرای برجام نیز ان قلت هایی را واردکردند.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از این نمایندگان در تذکری آیین نامه‌ای خطاب به محمدحسین ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی اداره جلسه را بر عهده داشت، گفت: بنده به‌عنوان نماینده حق دارم تذکر دهم و قبل از آن نباید به شما استنطاق پس دهم که راجع به چه چیزی می‌خواهم صحبت کنم!

این نماینده افزود: لازم است در این ایام حداقل شما که ریاست جلسه را بر عهده دارید، تریبون مجلس باشید! بند اول فرمایش رهبر انقلاب این است که تحریم‌ها که مهم‌ترین موضوع مذاکرات بوده است، لغو شوند. چون برجام نتوانسته است تضمین‌های کافی را بگیرد لازم است قبل از هرگونه اقدام، رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا کتبا تضمین دهند که تحريم ها را لغو مي کنند. این بیانات پس از آن بود که رئیس‌جمهور آمریکا آن نامه را نوشت.

وی بابیان این ادعا که هیچ اقدامی صورت نگرفته است، ولی سانتریفیوژها در نطنز در حال جمع‌آوری است، بیان داشت: پس بند اول اکنون رعایت نشده است. شما هم که شعار مرگ بر آمریکا را با سخنان خود در مجلس طنین‌انداز کردید. مهم‌تر از آن این است که حرف رهبر انقلاب زمین نمانده و دولت اقدامی نکند تا طرف غربی تضمین‌های کافی را بدهد.

این بازی را تمام کنید!

وی افزود: من صبح به یک آقایی گفتم که او پاسخ داد، خدمت مقام معظم رهبری رفته‌اند و ایشان نیز آغاز اقدامات را پذیرفته‌اند؛ این بازی باید تمام شود؛ چراکه ایشان یک مسائلی را علنی بیان می‌کنند و بعد عده‌ای می‌گویند رفته‌ایم خصوصی با ایشان صحبت کرده‌ایم و ایشان پذیرفته‌اند؛ این‌گونه واقعاً درست نیست.

نماینده دیگری از طیف منتسب به پایداری هم طی تذکری با استناد به ماده 18 آیین‌نامه داخلی  مجلس گفت: آقای ابوترابی! شما و هیات‌رئیسه سوگند خورده‌اید آیین‌نامه را اجرا کنید اما من می‌خواهم تذکری دهم مبنی براینکه بسیاری از مواد این آیین‌نامه زیرپا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم از ما می‌پرسند این ساختمان اطراف مجلس و دیوار آن چیست؟ گفت: آنها سوال می‌کنند آن 42 میلیارد که در اختیار رئیس مجلس است، سال قبل مثلا 20 میلیارد، سال قبل‌تر از آن 17 میلیارد چگونه هزینه شده است؟

او با بیان اینکه من بررسی کردم تاکنون گزارش عملکرد بودجه‌ای مجلس به صحن علنی ارائه نشده است، گفت: من پیشنهاد می‌کنم این ماده را کلا حذف کنیم!

وی خطاب به ابوترابی فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: آن طرز اداره کردن در روز تصویب برجام و این هم در روزهای دیگر. به نظرم دفترچه آیین‌نامه داخلی مجلس را خط زده و 200-300 ماده داخل آن را حذف کنید و بنویسید هرجور سلیقه رئیس بود اداره می‌کنیم!

وی اظهار کرد: آقای ابوترابی! اگر از مجلس ششم تا کنون یکبار گزارش عملکرد بودجه مجلس تهیه شده آن را به خبرگزاری خانه ملت بدهید تا در سایت خود قرار دهد و گرنه ملت ایران بداند ما نمی‌دانیم و از ما نپرسید بودجه این ساختمان‌ها و دیوار چه می‌شود؟!

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =