۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴

تسنیم نوشت: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر ادعاهای خود درخصوص جزایر سه گانه ایرانی را تکرار کرد و خواهان خروج ایران از سوریه شد.

عبداللطیف بن راشد الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در گفت وگو با شبکه سعودی العربیه درباره روابط این شورا و ایران گفت: "فرصت صلح وجود دارد زیرا کشورهای عرب حوزه خلیج فارس همواره برای آن تلاش کرده‌اند و برای صلح دست همکاری می‌دهیم".

پیش از این سخنگوی وزیر خارجه جمهوری در واکنش به ادعاهای تکرای شورای همکاری خلیج فارس گفته بود که تکرار ادعاها در مورد جزائر ایرانی نمی تواند در واقعیت های تاریخی و مسلم و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه گانه ایرانی خدشه و تغییری وارد کند

الزیانی با تکرار ادعاهای خود درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی افزود:"امیدواریم ایران فرصت را غنمیت برشمرد و حسن نیت خود را اثبات کند و به گفت‌وگوی جدی برای حل و فصل موضع اشغالگری خود بر جزایر اماراتی پاسخ مثبت دهد یا اینکه به دادگاه بین‌المللی رجوع کنیم".

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین از ایران خواست که به زعم خودش "دخالت در امور داخلی کشورهای عربی را متوقف و از سوریه خارج شود و از حمایت از حزب الله دست بردارد".

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =