به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه اخیرا در شمال این کشور موشکی را آزمایش کرده که صاحبنظران معتقدند شلیک موشک قاره پیما "یارس" از شمال این کشور شرق اروپایی پیام‌هایی را برای کشورهای بلوک غرب و خصوصا ایالات متحده آمریکا دارد. "روسیا الیوم" در به نقل از وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد: پرتاب موشک قاره پیما و بالستیک "یارس" از شمال روسیه موفقیت آمیز بوده است.

موشک "یارس (R 24 Yars)" با بردی معادل 11 هزار کیلومتر، طول 21 متر، عرض 2 متر، وزن کلی 49 تن و هدایت اینرسی دارای خصوصیات ویژه‌ای است.

 

 

دو نوع سکوی پرتاب موشک های یارس وجود دارد: یک نوع متحرک است که می‌تواند از مکانی به مکان دیگری انتقال یابد و نوع دیگر سکوی پرتاب ثابت پنهان شده در زیر زمین است. این موشک راهبردی می‌تواند 4 تا 6 کلاهک هسته‌ای را تا مسافت 11هزار کیلومتر حمل کند؛ در حالی که موشک "توپول" تنها یک کلاهک جنگی می تواند حمل کند.

 


موشک "یارس" از پیشرفته ترین موشک‌های قاره پیمای روسیه با برد حدود 10 هزار کیلومتر است که به دلیل مجهز بودن به کلاهک های تقسیم شونده، رهگیری آن برای سامانه های پدافند موشکی بسیار دشوار است و به گفته روس ها این امر ناممکن است.

 


17282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =