رئیس سازمان نظام وظیفه به چند پرسش خوانندگان پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، در چند روز گذشته برخی کاربران در خصوص نظام وظیفه و سربازی مشکلاتی را مطرح کرده اند که سردار حمید صدرالسادات، رئیس سازمان نظام وظیفه به آنها پاسخ داده اند.


در جدول زیر پاسخ به سوالات کاربران آورده شده است:

 

سوال

پاسخ

ثبت نام مرحله دوم خرید سربازی پس کی شروع میشه ؟ اون سربازهایی که حین خدمت هستند چه گناهی کردن که گفتید بروید در حین خدمت هم میشود خرید ؟ سال 94 داره تموم میشه قرار بود خرداد ماه شروع بشه ؟

ثبت نام مرحله دوم برای خرید سربازی  در سال 94 وجود دارد اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست و به زودی اعلام می شود.

با سلام از ده سالگی پدر و مادرم رو از دست دادم.تو این چند سال هیچگونه تسهیلاتی از دولت و بهزیستی و.... دریافت نکردم.تنها زندگی میکنم.طبق یکی از مواد قانون مددکاری ، کسانی که بیش از سه خواهر داشته باشند حتی متاهل، از خدمت سربازی معاف هستند.بنده شش  خواهر دارم.وقتی که مراجعه کردم به میدان سپاه تهران ، در جواب گفتند چون پدر و مادرتون رو از دست دادید مشمول این قانون نیستید در حال حاضر هیچ تسهیلاتی برای استخدام در ارگانهای نظامی و معافیت به بنده تعلق نمیگیره. این همه به دلایل مختلف مثل سه برادری و دوبرادری و.....معاف.میشن اما برای امثال بنده هیچ راه و تسهیلاتی برای معافیت و کسری سربازی وجود نداره.خواهش میکنم پیگیری کنید.البته این مشکل منو خیلیا دارن و قطعا وضعشونم جالب نیست با تشکر

تنها فوت پدر و مادر دلیل بر معافی نمی شود اما در قانون آمده که اگر پدر فوت کرده باشد، مشمول تنها برادر بالای 18 سال او باشد و خواهر سرپرست دیگری غیر از مشمول نداشته باشد امکان معافیت وجود دارد. 

همچنین در صورتی که توانایی سرپرستی از خواهر را داشته و عملا سرپرستی از خواهر را به عهده بگیرد می‌تواند درخواست معافیت کفالت کند. اما باید از سازمان نظام وطیفه پیگیری کرد.

- با سلام ساکن شیراز هستم. آذر ماه سال 93 جهت تعویض کارت پایان خدمت از طریق دفتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی اقدام کردم. بعد از حدود 10 ماه با وجود پیگیری مکرر از طریق تلفن گویای 096480 هنوز پاسخی در رابطه علت تاخیر و زمان صدور کارت دریافت نکردم.

تعویض کارت در 15 روز انجام می شود اما اگر طولانی شده احتمالا نقص مدرک وجود دارد.

 

 

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    10 0
    سلام خواهشن ثبت نام طرح دوم جریمه خرید سربازى شروع نماید
  • محمد A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    10 0
    سلام خسته شدیم انتظار طرح دوم جریمه خرید سربازى شروع نماید
  • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 2
    بابا نظام وظیفه تو که اعلام کردی کسایی که سال 91 از خدمت و یگان رفتن میتونن ازاول دفترچه بگیرن..خوب به کی قسمتون بدیم بگو اونای که سال های قبل هم بودن میتونن اینکارو بکنن و از اول دفترچه بگیرن..خوب ببینید چی میشه شاید جواب داد خیلی ها که چون فلان جا سخت و دور بوده فرار کرده ولی الان راحت دفترچه پست میکنه میره..خود من یک برج هشت رفتم دوازه روز بعد اومدم حالا میخام دفترچه پست کنم پادگان قفل کرده نمیشه توی سیستم..اعلام کن لطفا 89 یا 90 و سالهای قبلش..
  • ت IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    8 5
    دوستانی که شامل طرح هستند در مرحله دوم حتما اقدام کنند و بعد که طرح تمام شد التماس نکنند که ما خواب بودیم و فلان و بلان که تا چند سال آینده دیگر از عفو و بخشش خبری نیست.
  • معدلی IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    3 1
    سلام. من همون شخصی هستم که از شیراز برای تعویض کارت پایان خدمت پیام دادم. در رابطه با تعویض کارت پایان خدمت ، گفته شده که 15 روزه انجام میشه و اگر طولانی شده احتمالا نقص مدرک وجود داره.بنده بارها پیگیری کردم. چرا اعلام نمیشه که نقص مدرک وجود داره ؟ و اگه وجود داره چی هست و چطور باید رفعش کرد ؟ اگر نقص مدرک نیست پس مشکل چیه ؟ بالاخره مسئول اعلام و رفع هرگونه مشکل و نقص و ... کیست ؟ لطفا یک نفر بصورت مشخص اعلام کند که برای اینکه کارت جدید بدست برسه ، من دقیقا باید چکار کنم ؟
  • رضا A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    5 2
    سلام خسته انتظار طرح دوم جریمه خرید سربازى شروع نماید روانى شدیم از فکر اعصاب
  • امید IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 1
    طرح دوم کی شروع میشه؟
  • محمود A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 1
    سلام عده اى زیادی جا ماندن ثبت نام طرح اول جریمه سربازى لطفا شروع نماید طرح دوم باتشکر
  • شاهرخ A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    3 1
    سلام. کسی خبر نداره کی ثبت نام شروع میشه
  • هانى EU ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 1
    چرا هيچ كس به داد ما نميرسد چرا مرحله دوم رو شروع نميكنيد ما بلاتكليفيم تورو خدا درك كنيد
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    سلام خدمت جناب سرهنگ عزيز من ستا از برادرم به خدمت رفته اند من فرزند چهارم هستم ميخواستم ببینم طرح سه برادری اجراح خواهد. شده یا نه تقدیر تشکر داریم ازشما مسولان عزیز ذبیح اله. بیگی از استان فارس
  • شایان A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    1 0
    می خواستم بپرسم کسی که تازه هیجده سالش تموم شده و بیماری فاویسم شدید داشته باشه معاف میشه؟یا می تونه ازطرح خریدسربازی استفاده کنه؟