۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۴

اعتماد نوشت: قوای سه‌گانه برای مدیران صدا و سیما لیست «احضار» تشکیل داده‌اند. دولتی‌ها شکایت کرده‌اند، مجلسی‌ها تهدید به تحقیق و تفحص را پیش کشیده‌اند و قوه قضیه هم هنوز گلایه دارد.

شوراي نظارت از آنچه كه «توهين» به قواي سه‌گانه خوانده شده، گزارش تهيه كرده است. گزارشي كه رمضان شجاعي كياسري، نايب‌رييس اين شورا مي‌گويد «آقاي جبلي قرار است در جلسه بعدي پاسخگوي موارد مطرح شده در آن باشد. » در ميان تمام شبكه‌ها البته تمركز ويژه اعضاي اين شورا بر شبكه خبر است. شبكه‌اي كه شجاعي كياسري معتقد است «بيشتر از ديگر شبكه‌ها و بخش‌هاي صدا و سيما در عملكردش نقاط ضعف و توهين ديده مي‌شود.» يك سال اخير براي صدا و سيما سالي كم نظير بوده است؛ سالي كه رسانه ملي توانست صداي اعتراض هر سه قوه را در بياورد، هم مجلس، هم دولت و هم دستگاه قضايي.

براي دولتي‌ها البته گويا كار از انتقاد گذشته است. شجاعي كياسري خبر مي‌دهد كه در همين يك ماه اخير، دولت دو شكايت از صدا و سيما به شوراي نظارت ارجاع داده؛ يكي شكايت سازمان محيط زيست و ديگري شكايت نهاد رياست‌جمهوري. دليل شكايت اول گزارش‌هاي مربوط به تحصن كاركنان سازمان بوده و علت شكايت دوم اخبار «جهت‌دار» سفر رييس‌جمهوري به مازندران.

شجاعي كياسري مي‌گويد كه «نمايندگان هر سه قوه انتقاداتي جدي به صدا و سيما دارند كه به صورت مكرر هم مطرح مي‌شوند. ولي متاسفانه تاكنون با وجود اينكه اين مسائل را به رييس و مديران ارشد سازمان منتقل كرده‌ايم، اتفاق خاصي رخ نداده و رسانه ملي كم‌و‌‌بيش بر همان مسير قبلي مي‌رود.» مسيري كه حالا در بهارستان هم عده‌اي مي‌خواهند بر آن نقطه پاياني بگذارند. طرح تحقيق و تفحص از صدا و سيما هر‌چند در حد يك تهديد مطرح شده است اما گارد روزهاي اخير نمايندگان و تاكيدشان بر روشن شدن برخي موارد در صدا و سيما مي‌تواند زنگ خطري براي سرافراز و همكارانش باشد. همان‌طور كه احتمال تعيين هيات بازرسي از سوي شوراي نظارت هم‌چنين است. شورايي با شش عضو به نمايندگي از سه قوه. شش عضوي كه تا اينجا فقط يك نفرشان در قامت مدافع مديريت سرافراز ظاهر شده است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    2 0
    نرود میخ آهنین در سنگ.... به نظر من 95 درصد مدیران صدا و سیم باید عوض بشوند تا شاید امیدی به بهبود اوضاع آن داشت... صدا و سیما تبدیل شده به یک سازمان عریض و طویل که اگر ساختارش رو بررسی کنن بیش از 50 کارمندانش هم اضافه هستند