۰ نفر
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

ایرنا نوشت:دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از رشد 208 درصدی کشفیات مواد مخدر استان به کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اداره کل اطلاعات خبر داد.

علی شمشیری گفت: در نیمه نخست سال گذشته 432 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این آمار در شش ماه اول 94 با رشد 208 درصدی به یک هزار و433 کیلوگرم رسید.
میانگین افزایش کشف مواد مخدر در استان به مراتب بیشتر از کشور است، آنچنان پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر روز یکشنبه 10 آبان ماه در نشست خبری اعلام کرد، مجموع کشفیات مواد مخدر در هفت ماه سپری شده از 94، 366 هزار و 577 کیلوگرم بوده است.
این آمار نسبت به هفت ماه سال 93 رشد حدود 20 درصدی را نشان می دهد.
اما افزایش کشفیات مواد مخدر در کرمانشاه در شرایطی بیش از10 برابر میانگین کشوری رشد داشته است که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از یک ابتکار جدید برای مقابله با قاچاقچیان خبر می دهد.

* دام مشترک نیروهای اطلاعاتی و ناجا برای سرشبکه ها
وی گفت: در جریان سفر سال گذشته وزیر کشور به استان کرمانشاه، وی از نسبت آمار دستگیری ها و کشفیات مواد مخدر در استان ایراد جدی گرفت و عنوان کرد تعداد دستگیری ها خیلی بالا اما کشفیات کم است.
به گفته شمشیری این ایراد وارد بود زیرا سال گذشته سه هزار و 526 نفر به اتهام حمل و توزیع مواد مخدر دستگیر شده بودند اما تنها 432 کیلوگرم مواد کشف شده بود.
وی افزود: پس از این موضوع شورای هماهنگی مواد مخدر با همکاری دستگاه اطلاعاتی و امنیتی عضو این شورا، کمیته تعاملات اطلاعاتی را تشکیل داد تا در قالب آن سپاه پاسداران و اداره کل اطلاعات استان در شناسایی باندهای حمل و توزیع مواد مخدر به نیروی انتظامی کمک اطلاعاتی بدهند.
آنچنان که شمشیری گفت، تمرکز ناجا در سال 94 به جای خرده فروش ها و توزیع کنندگان کوچک، بر مقابله با دانه درشت ها و سرشبکه ها قرار گرفت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش کشفیات مواد مخدر در شش ماه نخست 94 این همکاری اطلاعاتی بود و در حالی که کشفیات مواد مخدر در کشور رشد حدود 20 درصدی داشته، این آمار در استان 208 درصد افزایش یافته است؛ این موضوع در حالی محقق شد که در مقابل این میزان کشفیات، 2 هزار و 597 نفر دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته کاهش 26 درصدی نشان می دهد.

* مثلث معضل های کرمانشاه
طبق آمارهای رسمی، در سال 93 یک هزار و830 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که در مقایسه با سال 92 رشد 33 درصدی داشت، همچنین در سال گذشته در مجموع شش هزار و 303 نفر دستگیر شدند.
بین 50 تا 55 هزار نفر از یک میلیون و300 هزار معتاد کشور کرمانشاهی هستند.
معضل اعتیاد به همراه بیکاری و طلاق، سه ضلع مثلث معضل های استان کرمانشاه را تشکیل می دهند.
طبق اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، 55 تا 60 درصد طلاق ها به دلیل اعتیاد و مصرف مواد مخدر صورت می گیرد.
آمار دقیقی هم از افرادی که به واسطه بیکاری اسیر دام اعتیاد می شوند وجود ندارد اما به گفته کارشناسان، بیکاری زمینه ساز حرکت برخی از جوانان به سمت اعتیاد است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =