علت سقوط هواپیما روسی در مصر، یک عامل خارجی است/ هواپیما در آسمان منفجر شده است

با گذشت 2 روز از سقوط هواپیما در روسیه هنوز دلیل سقوط این هواپیما در صحرای سینا مکانی که گروه های تروریستی وابسته به داعش در آن قرار دارند معلوم نیست.اما با گذشت زمان امکان تروریستی بودن سقوط این هواپیما هم بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یک گروه نظامی وابسته به داعش اعلام کرده آن ها این‌کار را برای انتقام از روسیه و در پاسخ به حملات هوایی روسیه در سوریه، انجام داده است. این درحالی است که روسیه و مصر با اعلام اینکه این گروه ها سلاحی ندارند که به هواپیما در آن ارتفاع تیراندازی کنند این موضوع را رد کردند.

اما با این حال به این دلیل که هواپیما در آسمان منفجر شده، گزینه بمب گذاری در هواپیما وجود دارد. مایکل پولاکو، متخصص هوایی فرانسوی، در این رابطه گفت: اینکه هواپیما به 2 نیم تقسیم شده است فقط می تواند نتیجه یک انفجار شدید باشد، می تواند دلیلش مشکلات فنی باشد ولی این موضوع خیلی نادر است. این ما را به سمت تحقیقاتی در رابطه با تروریستی بودن حادثه می برد، انفجار بمب می تواند منجر به چنین حادثه ای شود.

معاون مدیر کل متروجت، شرکت هواپیمایی که هواپیمای سقوط کرده از آن بود، با رد کردن اینکه مشکلات فنی و یا اشتباه انسانی عامل سقوط بوده اعلام کرد، فقط یک تاثیر خارجی می تواند باعث شود این هواپیما در آسمان به چند قسمت تقسیم شود.

رویترز پیش از این نوشته بود این هواپیما گواهی صلاحیت پرواز را در اوایل امسال گرفته بود.

منبع: تلگراف/  2 نوامبر 2015/ مترجم: نیو صدر

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =