ایسنا نوشت: شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد که توانسته به مقر سرکردگان گروه تروریستی داعش در افغانستان دسترسی پیدا کرده و درباره تهدیدی که این گروه متوجه طالبان افغانستان می‌کند، تحقیق کند.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی نوشت: شاخه داعش در افغانستان با برافراشتن پرچم سیاه خود در مناطق کوهستانی صعب‌العبور این کشور به عنوان تهدیدی جدید در این کشور جنگ‌زده ظهور پیدا کرده است و با شبه‌نظامیان طالبان برای کسب برتری درگیر شده است.

این گروه در افغانستان نام "ولایت خراسان" بر خود گذاشته و برای اعمال خشونت و سرکوبگری با هدف تحمیل اراده‌اش در هفت منطقه متفاوت حضور پیدا کرده و متعهد شده عملیات‌هایش را در مناطقی که سابق بر این طالبان بر آنها غلبه داشت، تشدید کند.

این گروه به منظور وارد کردن این منطقه تاریخی متشکل از چند بخش افغانستان، پاکستان و کشورهای همسایه آنها به خلافت ابوبکر البغدادی اعلام کرده که طرح‌های بزرگی را برای منطقه در نظر دارد و در آغاز می‌خواهد طالبان و دولت اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان را از بین ببرد.

در چند ماه گذشته درگیری‌ها میان این دو گروه شبه‌نظامی تشدید شده و در این درگیری‌ها ده‌ها شبه‌نظامی طالبان به ویژه در استان ننگرهار کشته شدند. این درگیری‌ها سبب اختلاف میان رهبران منطقه‌ای و رهبران طالبان شده است.

شاخه محلی داعش در افغانستان توانسته ده‌ها شبه‌نظامی طالبان را به سمت خود جذب کند و برخی شبه‌نظامیان خارجی که نتوانسته‌اند به سوریه یا عراق بروند، به اراضی این گروه آمده‌اند.

الجزیره در این دسترسی خود توانسته پی به محبوبیت فزاینده گروه داعش در افغانستان برده و متوجه شود که چطور این گروه در این کشور در حال نفوذ است و چه تهدیدی را متوجه آینده افغانستان می‌کند.

الجزیره عنوان کرد که به سرکردگان اصلی داعش دسترسی پیدا کرده و کودکانی کم‌سن‌وسال و حتی پنج ساله را دیده که برای مبارزه آموزش می‌بینند تا جانشان را فدای خلافت کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =