ایسنا نوشت: رژیم صهیونیستی با هدف تلاش برای پنهان کردن جنایت‌های خود علیه مردم بی گناه فلسطین و قتل عام و بازداشت آن‌ها بدون هیچ اتهامی،از تحویل اجساد شهدای فلسطینی به خانواده‌هایشان خودداری می‌کند.


به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی طی درگیری‌ سال‌های اخیر میان نیروهای این رژیم با فلسطینی‌ها 242 جسد متعلق به فلسطینی‌ها را تحویل خانواده‌هایشان نداده است. این درحالی است که ارتش این رژیم مدعی است تنها 119 جسد را در بازداشت خود دارد.

از زمان انتفاضه قدس تاکنون 72 فلسطینی شهید شده‌اند و تاکنون اسرائیل از تحویل 24 جسد از این شهدا خودداری کرده است.

سالم خله، هماهنگ کننده "کمیته ملی فلسطین برای بازپس گیری جسد شهدای فلسطینی" در این باره گفت: از زمان اشغال فلسطین، اسرائیل از تحویل اجساد شهدای فلسطینی خودداری می‌کند. اسرائیل این اجساد را در گورهایی در مناطق نظامی تحت عنوان "گورهای شماره‌دار" نگهداری می‌کند و خانواده‌های قربانیان، مسئولان رسانه‌ها و نهادهای بین المللی حق ورود به آنجا را ندارند.

این قبرها در مناطقی در نزدیکی دریاچه "طبریه" و "بئر السبع" هستند و عمق قبرها به 50 سانتی متر بیشتر نمی‌رسد. اجساد نیز به صورت ردیفی و در کیسه‌های پلاستیکی قرار داده شده و بر روی هر کیسه شماره هر شهید نوشته می‌شود اما با گذشت زمان و تغییرات محیط این نشانه ها از بین می‌رود.

سالم خله این اقدامات را در راستای سیاست مجازات دسته جمعی اسرائیل دانست که شامل ویران کردن منازل، لغو مجوز اقامت و بازداشت است.

با درخواست های مکرر فلسطینی‌ها اسرائیل ژوئیه گذشته متعهد شد که سیاست عدم تحویل اجساد شهدای فلسطینی را کنار بگذارد اما رژیم صهیونیستی به تعهدات خود عمل نکرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =