ایرنا نوشت: 'کاسپاراس گالکینز' وزیر دفاع 'لتونی'، از احتمال اعزام سربازان این کشور به عراق برای کمک به ائتلاف جهانی ضد 'داعش' خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک'، گالکینز، امروز دوشنبه 11 آبان ماه (2 نوامبر) با اعلام این خبر همچنین تاکید کرد که درباره نقش میدانی سربازان لتونی تردیدی وجود ندارد اما ممکن است کارشناسان لتونیایی به یگان های محلی در نبرد با تروریست ها کمک کنند.
دولت این کشور پیش از این لایحه ای را تصویب کرده بود که بر مبنای آن لتونی می تواند حداکثر 50 سرباز را برای ماموریت های جنگی به هر نقطه از دنیا اعزام کند.

آمریکا از سال 2014 بدون تایید دولت 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه، ائتلافی جهانی را شکل داده است تا با حملات هوایی با تروریست های تکفیری 'داعش' در عراق و سوریه مقابله کنند اما شواهد میدانی حاکی از این هستند که حملات هوایی این ائتلاف که بیش از 60 کشور در آن عضو هستند، تاثیری بر پیشروی تروریست ها در این دو کشور نداشته است.
روسیه روز 30 سپتامبر و به درخواست بشار اسد، حملات هوایی گسترده ای را به مواضع تروریست های تکفیری داعش در سوریه آغاز کرده است.

لتونی که در اتحادیه اروپا عضویت دارد و از سال 2004 میلادی به 'ناتو' سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز پیوسته است، در حملات سال های 2001 و 2003 آمریکا به افغانستان و عراق نیز سربازان خود را به این دو کشور اعزام کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =