واحد مرکزی خبر نوشت: ضاحی خلفان معاون پلیس دبی، در واکنش به پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات ترکیه ، گفت : این مساله چیزی جز خرابکاری برای منطقه به ارمغان نمی آورد.

به گزارش پایگاه «عربی 21»، ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی پس از برتری حزب رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در انتخابات، گفت: پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات ترکیه در چارچوب طرح تجزیه وفروپاشی کشورهای عربی است.

به نوشته این پایگاه، خلفان در سلسله توئیت های خود در شبکه اجتماعی «توییتر»،در این زمینه تاکید کرد: «در چارچوب طرح تجزیه کشورهای عربی، پیروزی اردوغان برای تکمیل حملاتش بر ضد مصر است؛ کشوری که بار نخست، این تلاش ترکیه را برای تجزیه این کشور خنثی کرد».

خلفان، اردوغان رئیس جمهور ترکیه را متهم به این مساله کرد که «وی بزرگترین حامی اخلال امنیت ملی کشورهای عربی است» و حزب عدالت و توسعه چیزی جز خرابکاری برای منطقه به ارمغان نمی آورد.

به نوشته این پایگاه معاون پلیس دبی هیچ رابطه قابل توجهی میان پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات ترکیه با خرابکاری و طرح های تجزیه ای که وی گفته برای منطقه ساخته و پرداخته می شود، ذکرد نکرد.

بر پایه این گزارش، خلفان، پیروزی حزب عدالت و توسعه را در ترکیه به این معنا دانست که مصر همچنان مورد هدف به منظور طرح تغییر نقشه خاورمیانه است.

بر پایه این گزارش، عکس العمل فعالان در شبکه اجتماعی توییتر میان طرفدار دیدگاه ضاحی خلفان و مخالف این دیدگاه متفاوت بوده است. برخی نیز از مسئولان امارات خواسته بودند که مانع این نوع توئیت های وی شوند.
به نوشته این پایگاه، ضاخی خلفان یکی از مهمترین مخالفان سیاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است
و علت این مساله هم حمایت اردوغان از جریانات اسلام سیاسی و مواضع وی در قبال انقلاب های بهار عربی است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =