۰ نفر
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵

ایسنا نوشت: منابع عراقی اعلام کردند که ده‌ها تبعه خارجی با عنوان "پیش‌مرگ‌های خارجی" برای جنگ علیه داعش به نیروهای کرد اقلیم کردستان عراق پیوستند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، برخی از داوطلبان خارجی جنگ با داعش اعلام کردند که جنایت‌های شنیع این گروه تروریستی آن‌ها را واداشته تا به صف پیش‌مرگ‌های اقلیم کردستان عراق بپیوندند و به جنگ علیه داعش در شمال این کشور بپردازند.

این داوطلبان که تعداد آن‌ها بالغ بر 70 تن است و کردها نام "پیشمرگ‌های خارجی" را بر آن‌ها گذاشته‌اند تاکید دارند که جنگ علیه تروریسم برای آن‌ها یک وظیفه انسانی است که به نیابت از جهان انجام می‌دهند.

این داوطلبان خارجی در کنار پیش مرگ‌ها در جنوب کرکوک می جنگند. یکی از آن‌ها که فرانسوی است در یکی از پایگاه‌های پیشمرگ‌ها در کرکوک حضور دارد. یک سوئدی نیز به نیروهای کرد پیوسته تا در کنار آن‌ها علیه داعش سلاح به دست بگیرد.

این داوطلب سوئدی در مصاحبه‌ای گفت: جنایت‌های هولناک داعش مرا وادار کرد تا علیه این گروه در کنار پیشمرگ‌ها سلاح به دست بگیرم. پیشمرگ‌ها نیروی آموزش دیده‌ای هستند که قادرند به تنهایی از خود و کردستان دفاع کنند. جهان نیز باید حمایت بیشتری از آن‌ها به عمل آورد هرچند که من هیچ سلاحی از کشورهای اروپایی در دست پیش مرگ‌ها ندیده‌ام.

محمد صالح، یکی از رهبران پیشمرگ‌ها نیز اعلام کرد: حضور این داوطلبان در جنگ علیه داعش روحیه پیش مرگ‌ها را بالا می‌برد. آن‌ها همواره سخت‌ترین مأموریت‌ها را برعهده می‌گیرند و می‌گویند برای کمک به پیشمرگ‌ها به کردستان آمده‌اند. به زودی تعداد بیشتری از آن‌ها نیز به اینجا خواهند رسید.

به گفته منابع کرد در حال حاضر 20 آمریکایی و اروپایی در محور "داقوق" واقع در جنوب غرب کرکوک مستقر هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =