ایسنا نوشت: "شرکت هولدینگ کینگدم" ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر عربستانی از فروش 30 درصد از سهامش در گروه مطبوعاتی که روزنامه الشرق الاوسط را منتشر می‌کند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "شرکت هولدینگ پادشاهی" با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که 9 / 29 درصد از سهامش در گروه "پژوهش و بازاریابی عربستان" (SRMG) را به ارزش 3 / 837 میلیون ریال عربستان (223 میلیون دلار) فروخته است.

گروه پژوهش و بازاریابی عربستان، بیشتر در زمینه چاپ و انتشار نشریات عرب زبان فعال است و روزنامه‌های عرب‌زبان و انگلیسی‌زبان جهان عرب، مانند الشرق الاوسط، الاقتصادیه، عرب نیوز و نشریاتی مانند هی، المجله، سیدتی، و الرجل متعلق به این گروه عظیم رسانه‌ای سعودی است که در بیشتر کشورهای عربی فعال است. در بیانیه این گروه اعلام نشده که چه کسی سهام را خریده است.

ماه فوریه شاهزاده ولید بن طلال از کاهش سهام خود در نیوز کورپوریشن راپرت مرداک از 6 / 6 درصد به یک درصد خبر داده بود. این شاهزاده سعودی 95 درصد از سهام شرکت هولدینگ کینگدم را که در بازار سهام عربستان نیز فعال است، در اختیار دارد. وی همچنین کنترل شبکه خبری العرب را که فوریه گذشته یک روز پس از آغاز فعالیتش متوقف شد، در دست داشت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =