واحد مرکزی خبر نوشت: به گزارش خبرگزاری فرانسه از عدن، روزنامه‌های عربی روز دوشنبه نوشتند دهها خودروی زرهی متعلق به امارات عربی متحده، کشوری که به همراه عربستان سعودی بیشترین نقش را در مداخله نظامی در یمن دارد، به منظور شکستن محاصره تعز وارد این شهر شدند.تعز در جنوب غرب یمن واقع است.

 روزنامه گلف نیوز نوشت خودروهای نظامی در حال ورود به تعز از سمت غرب مشاهده شدند و تانک‌ها، خودروهای زرهی و مهمات به نیروی (به اصطلاح) مقاومت مردمی که با نیروهای انصارالله و متحدانشان (نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن) می جنگند، تحویل داده شدند.

خبرگزاری فرانسه خاطر نشان کرد این «تلاش نهایی» برای «آزاد سازی» سومین شهر بزرگ یمن در شرایطی صورت می گیرد که اسماعیل ولد شیخ احمد میانجی سازمان ملل برای حل مناقشه یمن روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه قصد خود را برای برگزاری مذاکرات صلح بین دولت (مستعفی) یمن و انصارالله در اواسط ماه نوامبر تأیید کرد. این مذاکرات احتمالا در ژنو برگزار خواهد شد.
به نوشته روزنامه اماراتی نشنال، یمنی‌های هوادار دولت (مستعفی) سوار خودروهای زرهی هستند که وارد تعز شده‌اند و نیروهای کمکی قرار است از استان همجوار لحج وارد تعز شوند.
هفته گذشته نیز هواپیماهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی اسلحه و مهمات برای شبه‌نظامیان هوادار دولت (مستعفی) در تعز فرو ریختند.

مداخله نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در یمن ماه مارس گذشته به منظور جلوگیری از پیشروی شبه‌نظامیان انصارالله به سمت جنوب آغاز شد. نیروهای انصارالله که نزدیک به ایران تلقی می شوند از ماه سپتامبر کنترل صنعا پایتخت یمن و بخشی از شمال کشور را در اختیار دارند.

این ائتلاف ماه ژوییه به نیروهای هوادار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن برای بازپس‌گیری عدن، دومین شهر بزرگ یمن واقع در جنوب این کشور، کمک کرد.
بر اساس ارزیابی‌های سازمان ملل، جنگ یمن از اواخر ماه مارس تاکنون بیش از پنج هزار کشته بر جا گذاشته است که 2600 نفرشان غیرنظامی بودند. حدود 25 هزار نیز در این جنگ زخمی شدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =